| کد خبر: 158356 |

کارشناس صنعت هوایی:

◄ دسترسی به آمار و اطلاعات صنعت هوایی محدود است

یکی از کارشناسان حمل‌و‌نقل هوایی کشور عنوان کرد: متأسفانه آمار و اطلاعات در صنعت هوانوردی کشور درست و شفاف ارائه نمی‌شود.

تین نیوز

 

کارشناسان حمل‌و‌نقل هوایی کشور عنوان کرد: متأسفانه آمار و اطلاعات در صنعت هوانوردی کشور درست و شفاف ارائه نمی‌شود.

محمدرضا ابراهیم پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با انتقاد از عدم شفاف‌سازی در ارائه اطلاعات و آمار در صنعت هوانوردی کشور، تصریح کرد: باید سازمان هواپیمایی کشوری در ارائه آمار و اطلاعات پروازی بهتر عمل کند تا متخصصان و کارشناسان صنعت هوایی بتوانند با اطلاعات آماری درست و دقیق اقدام به نظر کارشناسی و یا تحقیق کنند.

وی افزود: اهمیت شفاف‌سازی در دیتا و آمارها در صنعت هوانوردی بسیار حائز اهمیت است و برای اینکه بتوانیم وضعیت صنعت هوانوردی خود را با سایر کشورهای پیشرو در جهان مقایسه کنیم، نیاز به آمارهای شفاف و صحیح است.

این کارشناس حمل‌ونقل با تأکید بر اینکه بحث دسترسی سریع به اطلاعات و آمارها در تمام کشورهای پیشرو از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: متأسفانه دستیابی به اطلاعات و آمارها در صنعت هوایی بسیار سخت است، در حال حاضر بسیاری از دانشجویان برای پایان‌نامه دانشگاهی، به جای بهره‌گیری از اطلاعات موجود هوانوردی کشور، مجبورند از آمارها و اطلاعات در دسترس سایر کشورها استفاده کنند که این موضوع به‌هیچ‌عنوان برای صنعت هوایی کشور خوب نیست.

طبق گفته او، در حال حاضر آمار در خصوص تأخیرها و میزان پروازها وجود دارد اما این اطلاعات نسبت به چندین سال گذشته به‌طور محدودتری ارائه می‌شود. در همین راستا در جلسه‌ای که ما با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم از آن‌ها درخواست کردیم که مانند گذشته اطلاعات را در اختیار عموم بگذارند.

ابراهیم پور گفت: با اطلاعات و آمار دقیق و درست می‌توانیم برآوردی از آینده صنعت هوانوردی کشور داشته باشیم تا در راستای آن میزان تقاضای مسافر و بار، ناوگان موردنیاز و ... قابل پیش‌بینی باشد.

این کارشناس با اعلام اینکه ارائه آمارها درست و دقیق ‌می‌تواند حجم بازارهای داخلی و خارجی را مشخص کند و از طرف دیگر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی مشخص گردد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در ارائه آمار و اطلاعات عدم انطباق آنهاست، بدان معنا که اطلاعات سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت فرودگاه‌ها متفاوت است  و این موضوع به دلایل مختلف است، از جمله اینکه هر سازمان و شرکتی در ارائه آمار تعاریف متفاوتی دارد. در همین راستا پیشنهاد بنده این است که آمارهای صنعت هوایی طبق فرمتی مشخص با مرکز آمار به اشتراک گذاشته شود، چرا که مرکز آمار، اطلاعات را در فرمت‌های قابل استفاده نظیر فایل‌های اکسل در اختیار می‌گذارد و این امر دسترسی علاقمندان به آن را تسهیل می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.