| کد خبر: 149800 |

معاون فروش شرکت ATR گفت:

فرصت 6 ماه فروش هواپیما در صورت تغییر شرایط برجام

معاون فروش شرکت ATR درباره تصمیمات این شرکت نسبت به موضوع آمریکا به برجام گفت: امروز هر تصمیمی که درباره برجام گرفته شود، اجرای آن 6 ماه به طول می انجامد و در این مدت نمی تواند قرارداد را متوقف کرد.

تین نیوز

معاون فروش شرکت ATR درباره تصمیمات این شرکت نسبت به موضوع آمریکا به برجام گفت: امروز هر تصمیمی که درباره برجام گرفته شود، اجرای آن 6 ماه به طول می انجامد و در این مدت نمی تواند قرارداد را متوقف کرد.

به گزارش خبرگذاری ایلنا، میلکو راپولیبا، مقام مسئول در شرکت ATR در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از ایران ایر با شرکت هواپیمایی ایرانی دیگری نیز برای فروش هواپیما وارد مذاکره شده اید، اظهار داشت: به غیر از ایران ایر با سایر شرکت های هواپیمایی در ایران هم در حال مذاکره هستیم . مذاکره ما با ایرلاین آسمان موضوع مخفی نیست.

وی تاکید کرد: اما آگاه باشید که ما هنوز مجوزی از اوفک برای فروش هواپیما به آسمان دریافت نکرده ایم. در حال حاضر در حال مشخص کردن چارچوب همکاری ها هستیم و تا زمانی که اوفک مجوز ندهد نمی توانیم کاری را از پیش ببریم.   

معاون فروش شرکت ATR ادامه داد: در حال حاضر شرکت آسمان از هواپیماهای ATR استفاده می کند و اگر بتوانیم مجوز های مورد نیاز از اوفک را دریافت کنیم، همکاری های ما با آسمان ایر افزایش پیدا می کند.  

وی در پاسخ به این سوال که چه تاریخی درخواست مجوز از اوفک برای فروش هواپیما به آسمان ایر را داشته اید، گفت: یک سال قبل درخواست داده ایم اما متاسفانه اوفک هنوز به ما پاسخ نداده است. البته خوشحال هستیم که  ایران ایر توانسته است مجوز خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ و ATR  را دریافت کند.

معاون فروش شرکت ATR ادامه داد: دریافت مجوز از اوفک برای فروش هواپیما به آسمان ایر در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وابستگی شرکت های  ایرباس و ATR  به بویینگ، هر تصمیم احتمالی آمریکا برای خروج از برجام، می تواند شرایط قرارداد ایرباس و ATR  با ایران ایر را تغییر دهد، اظهار داشت: البته باید بگوییم برخی از قطعات هواپیماهای ایرباس  توسط برخی از شرکت های امریکایی تامین می شود  و نه بویینگ.  

راپولیبا یادآور شد: امروز اگر هر تصمیمی در این باره  گرفته شود تا اجرایی شود، 6 ماه زمان می برد و قطعا در این 6 ماهه نمی توان همه چیز را متوقف کرد.      

 

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.