| کد خبر: 148755 |

به صرفه ترین راه خرید هواپیما

حتما شما هم زمانی قصد سفر کرده‌اید یا به دلایل کاری به‌‌دنبال خرید بلیط هواپیما بوده‌اید. پس حتما با مشکلات و دردسرهای خرید بلیط هواپیما هم آشنا هستید.

تین نیوز

 حتما شما هم زمانی قصد سفر کرده‌اید یا به دلایل کاری به‌‌دنبال خرید بلیط هواپیما بوده‌اید. پس حتما با مشکلات و دردسرهای خرید بلیط هواپیما هم آشنا هستید.

به گزارش افکارنیوز،مشکلاتی مثل این که بلیط هواپیما، مثل بلیط هواپیما مشهد یا بلیط کیش را از کجا پیدا کنید، قیمت بلیط هواپیما مشهد یا در برگشت قیمت بلیط تهران را از کجا به دست بیاورید، و چطور مطمئن شوید که بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کرده‌اید یا گزینه‌های بلیط ارزان مشهد یا بلیط هواپیما چارتر را از دست نداده‌اید. در هر سفری با کلّی مشکلات و نکته‌های مثل این روبه‌رو هستید و وقتی پای خرید بلیط هواپیما خارجی به میان می‌آید این مشکلات بیشتر هم می‌شوند.

 

قبل‌ترها چطور بلیط هواپیما می‌خریدیم؟

در گذشته برای به دست آوردن اطلاعات بلیط هواپیما چارتر به مقصدی که در نظر دارید باید به سراغ یکی از آژانس‌های مسافرتی در سطح شهر می‌رفتید و از آن‌ها کمک می‌گرفتید. در این آژانس‌های مسافرتی مشاوری جلوی شما می‌نشست و بعد از این‌که مقصد و زمان سفر را از شما پرسید اطلاعات بلیط هواپیما، مثل بلیط هواپیما مشهد، را بالا و پایین می‌کرد تا بهترین انتخاب ممکن را به شما پیشنهاد بدهد. اما این شیوه خرید بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی سفر چند مشکل بزرگ داشت.

یکی این‌که باید از وقتِ کار و زندگیِ خود می‌زدید و به یک آژانس مسافرتی می‌رفتید و در شهرهای بزرگی مثل تهران ترافیک و هزینه‌ی رفت‌وآمد در شهر را هم می‌پرداختید. مشکل دیگر این آژانس‌های مسافرتی این بود که نمی‌توانستید همه‌ی شرایط خودتان را به آن‌ها بگویید و باید به یک مقصد و یک تاریخ و چند روزی این‌ور و آن‌ور از آن تاریخ اکتفا می‌کردید. مشاور آژانس مسافرتی هم، اگر با شما آشنا بود یا تجربه‌ی خودتان یا آشنایان ثابت کرده بود که آدم مطمئن و معتمدی است، در آن وقت کمی که شما جلوی رویش نشسته بودید چند گزینه به شما معرفی می‌کرد و بعد باید می‌رفت سراغ مشتری بعدی.

وقتی هم به‌دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی بودید و می‌خواستید مثلا بلیط استانبول بخرید یا به‌دنبال قیمت بلیط مسکو بودید یا روزها و ساعت‌های پرواز و بلیط مسکو و پاریس را نمی‌دانستید، یا باید به سراغ سایت‌های خارجی می‌رفتید که امکان خرید بلیط هواپیما از ایران را نداشتند، یا این‌که یکی از گزینه‌های محدود آژانس‌های مسافرتی را انتخاب کنید.

 

و حالا جدیدترین و راحت‌ترین شیوه‌ی خرید بلیط هواپیما؟

امروز دیگر هیچ احتیاجی به آن آژانس‌های مسافرتی و شیوه‌های قدیمی خرید بلیط هواپیما ندارید. سایتی مثل زورق آمده‌ است تا شما را از آن‌ آژانس‌ها و شیوه‌های پردردسر و هزینه‌بر خرید بلیط هواپیما نجات دهند. حالا کافی است که به سایت زورق بروید، خیلی راحت مبدأ و مقصد سفر خودتان را انتخاب کنید و بعد از این که تاریخ پرواز را انتخاب کردید و تعداد مسافران و کلاس پروازی را مشخص کردید، کلید اینتر را فشار بدهید؛ زورق بلافاصله شرایط شما را بررسی می‌کند و یک فهرست از بلیط هواپیماهای موجود و ساعت حرکت هر بلیط هوایپما و ساعت برگشت آن به شما می‌دهد. بعد با استفاده از فیلترهایی که همان‌جا هست به‌راحتی می‌توانید این فهرست بلیط هواپیما را به ترتیبِ ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب کنید و خیلی ساده بلیط ارزان مشهد یا بلیط هواپیما چارتر پیدا کنید.

فیلترهای زورق به شما اجازه می‌دهند که  بلیط هواپیما را براساس شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیط هواپیما پیدا کنید، یا فهرست را به ترتیب ساعت پرواز مرتب کنید. یا این‌که اگر در آن تاریخ مشخص شده بلیط هواپیما مناسبی پیدا نکردید جست‌وجوی خودتان را تغییر بدهید و روز رفت و برگشت دیگری انتخاب کنید.

بلیط هواپیما خارجی را چطور؟

هر مشکل و محدودیتی که شیوه‌های قدیمی خرید بلیط هواپیما داشتند، در خرید بلیط هواپیما خارجی چند برابر می‌شد. هیچ آژانس مسافرتی نمی‌توانست هر لحظه اطلاعات تمام پروازهای داخلی و خارجی به مقصدهای مختلف جهان را در اختیار داشته باشد، و اگر هم اطلاعات گسترده‌ای داشت محال بود بشود برای هر مشتری این اطلاعات را بررسی کرد و از بین آن‌ها بهترین انتخاب‌ها را درآورد.

امّا در شیوه‌ی جدید خرید بلیط هواپیما و انتخاب قیمت و ساعت پرواز بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین، این مشکل تا حد زیادی حل شده است. مثلا زورق چون با 900 شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا همکاری می‌کند و با بیش از 400 هزار هتل مشهد در شهرهای مختلف دنیا قرارداد دارد، می‌تواند اطلاعات هر بلیط هواپیما و هر هتلی را در جهان داشته باشد و شما را با چند کلیک ساده به این اطلاعات برساند. چه بلیط اهواز و بلیط دبی بخواهید یا بلیط استانبول، یا بلیط پاریس، و بلیط هواپیما چارتر یا بلیط ارزان مشهد و بلیط ارزان پاریس، در زورق می‌توانید به‌راحتی قیمت بلیط هواپیما را ببنید و بعد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل کیش را با کارت‌های شتاب انجام دهید.

اپلیکیشن زورق، مشاور سفر در جیب شما

تصوّر کنید که هر بار فکر سفر به سرتان می‌زد یا کنجکاو می‌شدید که بدانید امروز بلیط هواپیما به مقصد فلان‌جا چند است یا چه‌وقتی می‌شود بلیط هواپیما چارتر پیدا کرد، در مسیر محل کارتان بودید یا در مسیر بازگشت به خانه دور می‌زدید و به یک آژانس مسافرتی می‌رفتید و از آن‌ها می‌پرسیدید. یا این‌که هر بار به یک آژانس زنگ می‌زدید و بعد از آن‌که داخلی مشاورتان را گرفتید سؤال‌تان را می‌پرسیدید و خداحافظی می‌کردید. تصورش هم سخت است، ولی نمی‌شود جلوی این کنجکاوی‌ها را هم گرفت و برنامه‌ریزی سفرهای آینده گاهی اوقات به همین جست‌وجوها و پیدا کردن بلیط هواپیما با قیمت مناسب یا بلیط هواپیما چارتر بستگی دارد.

اما دفعه‌ی بعد که همچو فکری به سرتان زد و خواستید ببینید که مثلا هفته‌ی آینده بلیط هواپیما مشهد چند است یا بلیط هواپیما خارجی ارزان پیدا می‌شود یا نه، می‌توانید هرجا که هستید گوشی موبایل را از جیب درآورید و اپلیکیشن رایگان زورق را دانلود کنید و هرچیزی را که خواستید بدونِ هزینه و بی منت جست‌وجو کنید. به محض این‌ هم که بلیط هواپیما مناسب پیدا کردید، بلافاصله و به‌راحتی چند کلیک ساده روی گوشی همراه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انجام می‌دهید و دیگر هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت جز این که چمدان ببندید.

 

منبع: پايگاه اطلاع رسانی افکارنیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.