| کد خبر: 128334 |

سیف‌زاد‌خبرداد:

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی ساخت فرودگاه سقز

تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج گفت: مراحل احداث فرودگاه سقز حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بنا به خواسته استاندار کردستان باید برای بهره‌برداری از این فرودگاه تصمیمات جدی گرفته شود. فرودگاه سقز علاوه بر ساکنان حوالی سقز، به ساکنان جنوبی استان آذربایجان غربی نیز خدمات فرودگاهی ارایه خواهد کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محسن سیف‌زاده گفت: فرودگاه سقز در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در حال ساخت است و برای بهره‌برداری از آن به حدود ۷۰ هکتار زمین دیگر هم نیاز است. اکنون این فرودگاه حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه اکنون لایه نخست باند این فرودگاه به طول ۱۲۰۰ متر ریخته شده اما ابنیه و حصارکشی آن انجام نشده است، ادامه داد: اراضی این فرودگاه در سال ۱۳۷۵ به تملک وزارت راه و ترابری وقت درآمده است. بنابراین، برای پیشرفت این پروژه، نخست این فرودگاه باید به مالکیت شرکت فرودگاه‌ها درآید سپس با تامین منابع مالی آن را آماده بهره‌برداری کنند.

 

سیف‌زاده توضیح داد: از یک سو، سقز دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است که با ۸ شهر اطراف خود تنها حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و از سوی دیگر، سقز درحال تبدیل شدن به منطقه آزاد است. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود فرودگاه سقز علاوه بر سقزی‌ها به اهالی شهرهای اطراف سقز و شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی خدمات ارایه دهد. در حقیقت پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از این فرودگاه احتمالا صرفه اقتصادی داشته باشد.

 

وی یادآور شد: در روزهای آینده، با حضور مقالات استانی و یکی از اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در محل فرودگاه سقز تصمیمات لازم در این خصوص گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.