◄ افزایش سرعت یا ایمنی قطار؛ کدام در جذب مسافر موثرتر است؟
ایمنی بدون سرعت و سرعت بدونِ ایمنی، نمیتوانند نیازهای مشتریان بازار مسافری را ارضا کنند.
یک کارشناس حمل و نقل ریلی معتقد است تا زمانی که برخی کارشناسان بر عامل سرعت قطارها، بهعنوان عاملی که میتواند به حمل مسافر ریلی قدرت رقابت بدهد تاکید کرده و عدهای ایمن بودن را یک آلترناتیو موفق برای سرعت معرفی می کنند چالش چگونگی بهبود وضعیت حمل و نقل مسافری ریلی، ادامه خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز، احمد خوشنودی در بخش نظرهای کاربران تین نیوز با بیان این مطلب افزود: ایمنی بدون سرعت و سرعت بدونِ ایمنی، نمیتوانند نیازهای مشتریان بازار مسافری را ارضا کنند.
وی ادامه داد: در موارد بسیاری وقتی از سیستم سیگنالینگ CBTC سخن به میان میآید، عنوان شده که سرعت و ایمنی در این سیستم بهصورت «توکار» برای سیر و حرکت مسافری نهفته است.
بیشتر بخوانید:
او عنوان کرد: قاعدتاً وقتی قطارهای پرسرعت ایتالیایی، با سرعتهای بالای سیر، از خط خارج میشوند و فقط دو نفر کشته میدهد، این پیش بینیها در سیستمهای نویت کنترل سیر و حرکت علائمی، عملیاتی شدهاند.
- ارتقای سیستم بازدید و بازرسی و نگهداری خط تا با سانحهای مثل سانحه زاهدان مواجه نشویم. نمی شود چشم بر وضعیت فعلی بست و شعار سرعت داد.
- بهبود شاخصهای سازههای فنی. اندازهگیری اخیر مرکز تحقیقات نشان داد که در برخی تونلهای خط بافق-بندر عباس تا 30 سانتی متر انحراف از آکس وجود دارد.
- ارتقای سیستم بازدید و بازرسی و کنترل ناوگان حین سیر.
- ارتقاءی سیستم بازدید و بازرسی تعمیرات ناوگان.
- ارتقای آموزش و هوشیاری کارکنان. تا با سانحهای مثل سانحه هفت خوان مواجه نشویم (در مورد این سانحه به گزارش مجلس مراجعه کنید/ شماره 172 ترابران).
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.