◄ چرا از قطار مسافری تهران-همدان استقبال پایینی شد؟
طرح راه آهن تهران- همدان در سال ۱۳۸۳ کلنگزنی شد و پس از ۱۳ سال وقفه در سال ۹۶ به بهرهبرداری رسید. پروژهای ملی که پس از بهرهبرداری پاسخگوی نیاز مردم و منطقه نبود و استقبال از آن به شدت کم بوده است.
طرح راهآهن تهران- همدان در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و پس از ۱۳ سال وقفه در سال ۹۶ به بهرهبرداری رسید. پروژهای ملی که پس از بهرهبرداری، استقبال از آن بهشدت کم بوده است.
به گزارش تین نیوز، قطار تهران-همدان که در سال ۹۶ بعد از ۱۳ سال وقفه به بهرهبرداری رسید، پروژهای است که بعد از 2 سال حالا کموکاستیهایش مشخصشده است. بهطوریکه کارشناسان معتقدند با توجه به نیاز حمل کالا و مسافر در این استان، ضروری است برای صرفهجویی بیشتر در زمان، این قطار بهقطار سریعالسیر تبدیل شود.
عباس قربانعلی بیک، کارشناس حملونقل در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز بیان کرد: هماکنون تنها مسیر ریلی که از مبدأ همدان فعال است، مسیر همدان-مشهد است و مسیر همدان-تهران دیگر فعالیت ندارد.
وی در خصوص عدم فعالیت مسیر همدان-تهران گفت: زمان سیر این مسیر با قطار در پنج ساعت طی میشود درصورتیکه با خودرو شخصی میتوان این مسیر را سه ساعته پیمود.
وی افزود: اگر بین حملونقل جادهای و حملونقل ریلی رقابت نباشد، این طرح هزینهبر است و هیچ درآمدی ندارد.
قربانعلی بیک با بیان اینکه سرعت سیر باید افزایش پیدا کند، گفت: باید هرچه سریعتر اقداماتی انجام شود که این مسیر ریلی در سه ساعت طی شود و هدف نهایی نیز 2 ساعته شدن مسیر توسط قطار برقی است.
این کارشناس اظهار داشت: دلیل اصلی استقبال کم مردم از حملونقل ریلی برای مسیر تهران-همدان، زمان سیر است اما بااینحال عامل دیگری نیز در استقبال کم مردم نقش دارد. اینکه ایستگاه راهآهن همدان خارج از شهر قرار دارد نیز عاملی تأثیرگذار است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.