| کد خبر: 212031 |

◄ برقی‌سازی قطار همدان؛ باز هم پای سیاسیون درمیان است؟

ساخت راه‌آهن تهران همدان با فشارهای سیاسی انجام شد و اقدامی اشتباه بود و شگفت‌انگیز است که آن اشتباه با اشتباهی بزرگتر یعنی برقی‌سازی مسیر جبران شود.

تین نیوز

در حالی‌که برخی کارشناسان معتقدند برای فعال شدن مسیر ریلی تهران- همدان باید هرچه سریع‌تر اقداماتی صورت گیرد که این مسیر ریلی در سه ساعت طی شود و هدف نهایی نیز 2 ساعته شدن مسیر توسط قطار برقی است، یک کاربر تین نیوز می‌گوید اقدام اشتباه را نباید با اشتباهی دیگر جبران کرد.

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای کاربران تین نیوز همچنین از رد پای سیاستمداران در اجرای این طرح غیر اقتصادی خبر داد و گفت: ساخت راه‌آهن تهران همدان با فشارهای سیاسی انجام شد و اقدامی اشتباه بود و شگفت‌انگیز است که آن اشتباه با اشتباهی بزرگتر یعنی برقی‌سازی مسیر جبران شود.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: وقتی هنوز قطارِ مسیرِ جذاب و پرمسافر مشهد برقی نشده مشاهده می‌شود که در برقی سازی مسیر تهران همدان باز هم پای فشار سیاسیون در میان است و باز هم هیچ منطق و طرح درست کارشناسی وجود ندارد.

سعید قصابیان یکی دیگر از کاربران تین نیوز نیز در این زمینه گفت: آیا در زمان طراحی این مسیر ریلی با علم به این‌که زمان سفر به همدان با قطار، طولانی‌تر از جاده است، باز هم به احداث ریل اصرار کرده‌ایم؟ آیا در زمان طراحی می‌دانسته‌ایم که برای قابل رقابت کردن این خط با جاده، برقی کردن لازم خواهد بود و هزینه آن‌را در پروژه دیده بودیم؟ آیا برقی کردن و افزایش سرعت به فرض این‌که مسافر جذب کند، سرمایه‌گذاری انجام شده را مستهلک خواهد کرد؟

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد به تنها چیزی که در طراحی و ساخت این خط توجه نداشته‌ایم توجیه اقتصادی آن بوده است. اگر توجیه اقتصادی پروژه‌ها ملاک کارمان نباشد اموال عمومی را حیف خواهیم کرد.

قصابیان افزود: با نگاهی به جریان بار و مسافر و ترانزیت در کشور متوجه می‌شویم با پولی که به پای این خط بی‌مسافر و بی بار ریخته شده است چه گره‌هایی از حمل و نقل کشور باز می‌شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 2 0

    پروژه ایستگاه همدان در زمانی اجرا شد که نظر کارشناسان بر این بود که ایستگاه خارج از شهر باشد. البته متاسفانه همین محل خارج از شهر هم کارشناسی نشده انتخاب شد.
    روی کاغذ سرعت حرکت قطار در این مسیر 160 کیلومتر در ساعت طراحی شده است که به راحتی در 2 ساعت می توان از همدان به تهران رسید اما در عمل این اتفاق بنا به دلایل مختلف مثل تقلیل سرعت یا توقف پشت قطار نمیافتد.
    صحبت درمورد اینکه آیا احداث این مسیر درست بوده یا نه دیگر سودی ندارد بهتر است بفکر اقتصادی شدن این مسیر و سایر مسیرها بود تا انتقاد از احداث آن ( البته این انتقادها برای آینده سازنده خواهد بود)
    شاید امروز همون سیاسیون رییس مجلس بشه