| کد خبر: 265513 |

احصای ظرفیت‌ های حاشیه دریا با کمک شرکت‌ های دانش بنیان

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مسائل و پیچیدگی های پروژه ایجاد شهرک های ساحلی در جنوب کشور از شرکت های دانش بنیان برای حضور در پروژه ایجاد شهرک های ساحلی دعوت کرد.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود مسائل و پیچیدگی های پروژه ایجاد شهرک های ساحلی در جنوب کشور از شرکت های دانش بنیان برای حضور در پروژه ایجاد شهرک های ساحلی دعوت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در امروز سه شنبه ۲۱ آذرماه در رویداد و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل ونقل که با حضور مهراد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، درباره ایجاد شهرهای جدید در سواحل جنوبی کشور و طرح های جامع سکونتگاه های منطقه مکران در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر توضیحاتی ارائه و از شرکت های دانش بنیان برای حضور در این طرح دعوت کرد.

دانشجو با اشاره به پراکنش جمعیت در کشور گفت: در مناطقی که سرزمین ما ظرفیت بیشتری دارد جمعیت کمتر و در مناطقی با ظرفیت های پایین تر، جمعیت بیشتری ساکن هستند، برای مثال شهرهای حاشیه کویر که با مشکلات زیست محیطی و کمبود آب مواجه است، جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

وی افزود: در این پروژه می خواهیم ظرفیت های حاشیه دریا را احصا کنیم و از آن استفاده کنیم.

دانشجو با بیان اینکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ظرفیت های سواحل را برای تولید ثروت به کار گرفتند، تاکید کرد: ایران نیز ظرفیت های بسیاری در سواحل جنوبی دارد که بخش اعظم آن بدون استفاده مانده است، به همین دلیل بررسی و مکانیابی سواحل جنوب برای راه اندازی شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: باید از همه ابتکارات، ظرفیت ها و دانش کشور در این حوزه باید برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم.

دانشجو گفت: در افق طرح پیش رو ایجاد ۲۷ شهر در سواحل جنوب در نظر گرفته شده که مسایلی مانند تکنولوژی و موضوعات شهرسازانه دارد، به همین منظور از شرکت های دانش بنیان و نوآور دعوت می کنیم در این طرح وارد شوند تا با احصای تهدیدها و فرصت های سواحل جنوب و با استفاده از تجربیات موفق جهانی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از حضور و حتی شکل گیری شرکت های دانش بنیان در حوزه شهرسازی و طراحی شهری استقبال می کنیم.

گفتنی است رویداد و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل ونقل همراه با مراسم امضای توافق نامه های سه جانبه و ارائه دستاوردهای بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ساختمان و حمل ونقل برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.