| کد خبر: 263865 |

انتخاب ۲۷ منطقه برای ساخت شهرک های ساحلی

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ۲۷ نقطه ساحلی در چهار استان کشور برای ساخت شهرک های ساحلی مشخص شده است.

تین نیوز

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی ۲۷ نقطه ساحلی در چهار استان کشور برای ساخت شهرک های ساحلی مشخص شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امروز جلسه شورای عالی مسکن با حضور حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رییس جمهور برگزار شد.

در جریان این نشست، رییسی از عدم اجرای تعهدات برخی بانک ها به ویژه بانک های خصوصی در اعطای تسهیلات مسکن گلایه کرد و گفت: طبق قانون همه بانک ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و بانک های متخلف باید برابر ۲۰ درصد این رقم جریمه شوند.

در حاشیه جلسه امروز نیز مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در  سه جلسه شورای عالی مسکن گذشته، مصوبه شهرها و شهرک های ساحلی به تصویب رسید و در این مدت هماهنگی با مدیران و استانداران ۴ استان  مرزی که در سواحل جنوب کشور هستند از جمله بوشهر، هرمزگان، سیستان وبلوچستان و خوزستان  انجام شد.

به گفته وی  در قالب تعامل با مدیران این استان ها از ۶۰ نقطه ساحلی به ۲۷ نقطه رسیدیم.

بذرپاش گفت: در کلان پروژه  این ۲۷ نقطه هدف گذاری شده است و استان هایی که فاقد سواحل هستند هم  مقرر شد با سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این بخش آنها هم بتوانند از منافع دریا بهره مند شوند.  

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص تکمیل و عرضه مسکن ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک توضیح داد: با رفع نقایض و مقام سازی صورت گرفته به زودی عرضه این واحدهای مسکونی انجام می شود.

بنابراین گزارش، دولت توسعه ی چهار استان جنوبی کشور را در دستور کار قرار داده است که تیرماه امسال اعلام شد احداث ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحل جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار دارد. هرمزگان با ۱۱ شهر و شهرک بیشترین سهم در سکونتگاه های ساحلی جدید خواهد داشت.

ایجاد شهرک های ساحلی که باعنوان هم پیوندی ساحل با استان ها  از آن یاد می شود، استان های فاقد دریا مانند اصفهان را با استان هایی مانند بوشهر، سیستان بلوچستان، خوزستان و هرمزگان مرتبط می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.