| کد خبر: 234982 |

◄ آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از معرفی ۲۳۰ هزار متقاضی دریافت وام اجاره به بانک‌ها خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار نفر وام اجاره را دریافت کنند.

تین نیوز

محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان، افزود: تا کنون حدود ۷ هزار پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها انجام شده است که البته سرعت پرداخت مورد قبول نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی از رایزنی با بانک مرکزی برای افزایش سرعت پرداخت وام ودیعه به مستاجران خبر داد وگفت: چندین بار اعلام کردیم که سرعت پرداختی ها توسط نظام بانکی باید افزایش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کردند و ۲۳۰ هزار نفر از رقم ثبت‌نامی به بانک‌ها معرفی شدند و تکمیل مدارک داشتند. هم چنین از این رقم نیز  حدود ۷ هزار نفر توانستند وام ودیعه را دریافت کنند.

محمودزاده عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در این مقطع، سختگیری بانک‌ها و تضامینی است که سرعت دریافت وام را برای متقاضی کاهش داده است که امیدواریم راهکاری برای آن اتخاذ شود.

 معاون وزیر راه وشهرسازی درباره احتمال تمدید مهلت ثبت نام وام اجاره نیز گفت: برای تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌اند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.