| کد خبر: 219084 |

مسکن مهر نیمه‌تمام به ۵۰ هزار واحد رسید

در شرایطی که تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام بود هم اکنون این تعداد به ۵۰ هزار واحد رسیده است.

تین نیوز

در شرایطی که تا پایان سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام بود هم اکنون این تعداد به ۵۰ هزار واحد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مسئولان حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام به استثنای واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی هستند وجود دارد. اسفند ماه ۱۳۹۵ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفته بود که تعداد واحدهای نیمه تمام مسکن مهر ۲۷۰ هزار واحد است. ۱۷ خرداد ماه امسال وزیر راه و شهرسازی این تعداد را ۶۶ هزار واحد و قائم مقام او ۱۰ شهریورماه واحدهای نیمه کاره مهر را ۶۰ هزار واحد اعلام کرده بود. بنابراین از ۱۷ خردادماه تاکنون ۱۶ هزار واحد تکمیل شده است.

البته آمار و ارقام نشان می‌دهد ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر غالباً دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و هنوز تحویل نشده که علت اصلی آن به ضعف دستگاه های خدمات رسان در تامین انشعابات  مربوط می شود.

از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۶۸ واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا کنون از تامین اعتبار ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد حکایت دارد.

به هر ترتیب تا امروز ۲ میلیون و ۵۹ هزار و و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای  تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر  ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۸ واحد بود.  

بدین ترتیب ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی‌تواند آنها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

گفته می‌شود بخش زیادی از واحدهای نیمه تمام در استان تهران و البرز در سه شهر پردیس پرند و هشتگرد قرار دارد. در شهر پردیس از حدود ۸۵ هزار واحد تاکنون ۴۵ هزار تحویل شده و ۱۴ هزار واحد آماده واگذاری است. تا پایان آبان‌ماه نیز ۷۰۰۰ واحد دیگر آماده افتتاح خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خطاب به دست‌اندرکاران مسکن مهر در سراسر کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم، برای تحویل واحدها به متقاضیان نباید منتظر افتتاح رسمی بود و با توجه به گرفتاری مردم باید هرچه سریعتر واحدها را به متقاضیان و مالکان تحویل دهند.

او افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر را در آبان‌ماه جاری نوید داد و با بیان اینکه آماده‌سازی این تعداد واحد،  بی‌نظیر است، ابراز امیدواری کرد: افتتاح این واحدها با حضور مقامات ارشد کشوری در آبان ماه انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.