| کد خبر: 218677 |

هیچ پرونده بازی درباره مسکن مهر تا پایان سال نخواهیم داشت

معاون وزیر راه گفت: مشکلات مسکن مهر فقط به گردن وزارت راه و شهرسازی نیست و در تامین زیرساخت‌های آن چندین وزارتخانه نقش خواهند داشت، هفته گذشته در جلسه‌ای تصمیم گیری شد که تا پایان سال هیچ پرونده بازی از موضوع مسکن مهر نداشته باشیم و تأکید وزیر راه و شهرسازی به معاون خودشان هم همین موضوع بوده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه گفت: مشکلات مسکن مهر فقط به گردن وزارت راه و شهرسازی نیست و در تامین زیرساخت‌های آن چندین وزارتخانه نقش خواهند داشت، هفته گذشته در جلسه‌ای تصمیم گیری شد که تا پایان سال هیچ پرونده بازی از موضوع مسکن مهر نداشته باشیم و تأکید وزیر راه و شهرسازی به معاون خودشان هم همین موضوع بوده است.

به گزارش تین نیوز از شورای عالی استان ها، فرزانه صادق مالواجرد روز چهارشنبه در سی و پنجمین جلسه شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت های شورای عالی استان ها افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز دارای ظرفیت های خوبی است که می تواند با شورای عالی استان ها همکاری کند.

وی ادامه داد: این شورا بر اساس قانون سال ۱۳۵۲ تشکیل شد و بر اساس بند ۳۰ این مصوبه، همه طرح های جامع، لوایح و آیین نامه ها و هر آنچه که مربوط به کالبد سرزمینی ایران است در این شورا مورد بحث و بررسی و تصویب قرار می گیرد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصریح کرد: همچنین بر اساس بند ۶ این قانون مصوبات این شورا لازم الاجرا برای شهرداری هاست.

صادق مالواجرد گفت: آنچه که باعث می شود در شهرهای ما بر اساس آن طرح ها صدور پروانه ساخت انجام شود طرح تفصیلی است. طرح های تفصیلی در مقیاس یک ده هزارم ترسیم شده و آنچه که ملاک کار شهرداری هاست طرح های تفصیلی یک دو هزارم است.

وی با بیان اینکه کمک شورای عالی استان ها می تواند در تهیه طرح های جامع و فرایند تصویب آن بسیار مثمرثمر باشد، تصریح کرد: مدت زمان تهیه طرح های جامع در استان ها بسیار زیاد است و گاهی بین ۳ و ۴ سال طول می کشد که فقط به دست شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بنابراین همه تلاش ما این است که پروسه تصویب طرح های جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری سرعت بگیرد.

صادق مالواجرد ادامه داد: طرح های جامع در صورت پیگیری شوراها می تواند با سرعت بیشتری به نتیجه رسیده و تصویب شود. بنابراین این مشکل با پیگیری اعضای شورای عالی استان ها و شورای شهرها از شوراهای برنامه ریزی استان ها می تواند سریع تر انجام شود.

وی با بیان اینکه تهیه طرح های تفصیلی بر اساس طرح های جامع انجام می شود، گفت: طولانی شدن زمان تهیه و تصویب طرح های جامع سبب می شود طرح های تفصیلی دیرتر تهیه شود و حتی تهیه طرح های تفصیلی کندتر از تهیه طرح های جامع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی شورای عالی استان ها را رکن چهارم حاکمیت دانست و گفت: از آنجایی که اعضای شوراها نمایندگان مردم هستند و وظیفه پیگیری و مطالبه خواسته های مردم و نظارت بر اجرای آن را دارند. اینکه در حال حاضر تهیه طرح های جامع تا ۱۰ سال طول  می کشد و اتفاقات ناگواری را در شهرها رقم می زند. بنابراین شوراها می توانند به ما کمک کنند.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افزود: ما آمادگی داریم کارگروه مشترکی با شورای عالی استان ها برای بهبود فرایندهای تصویب و نظارت تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی هایی که در این زمینه انجام می شود می تواند راهگشا باشد و از آنجایی که اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و نه شورای شهرداری مطالبه من این است که در تسریع تصویب طرح های جامع پیش قدم باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.