| کد خبر: 185962 |

◄ رابطه افزایش قیمت مسکن و رشد حاشیه‌نشین در تهران

با رشد پدیده شهرنشینی و به دلیل تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ، به‌ویژه تهران سیل عظیمی از جمعیت کشور به‌سوی تهران سرازیر شده و موجب به وجود آمدن معضلات زیادی ازجمله افزایش هزینه‌های زندگی شده است.

تین نیوز

یک فعال بخش مسکن با تشریح موضوع مناطق برای خرید بهینه مسکن در شهرها به خصوص در پایتخت، گفت: مناطقی هستند که برای خرید  آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب به نظر نمی‌رسند و خریداران پیش از اقدام به خرید باید بررسی‌های لازم در این ‌باره را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا کاظمی با اشاره به این مطلب که چند منطقه از تهران از مناطق نامناسب برای جست‌وجوی آپارتمان‌های کوچک‌متراژ به شمار می‌آیند، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داده که 3 منطقه نخست در تهران برای یافتن آپارتمان کوچک‌متراژ از مناطق سخت هستند که علاوه بر قیمت بالا پیدا کردن آپارتمان کوچک متراژ به دلیل کمی ساخت‌وساز در این مناطق به‌ندرت یافت می‌شود.

 وی با پرداختن به این نکته که، بررسی میدانی کارشناسان مسکن بیانگر کاهش ساخت و ساز آپارتمان‌های با متراژ کوچک در یک دهه اخیر تقریبا در این مناطق جایگاهی نداشته است، تصریح کرد: کنکاش در فایل‌های مشاوران املاک موجود در این مناطق در گروه متراژی تا 50 متر در حال حاضر نشان دهنده این است که عمده آپارتمان‌هایی از این جنس سن بنای بیش از یک دهه و در برخی موارد نزدیک به 4 دهه دارند که این موضوع بیانگر این مهم است که در ساخت‌وسازهای یک دهه اخیر، انبوه‌سازان اقبالی  به ساخت واحد کوچک‌متراژ در این مناطق از خود نشان نداده‌اند.

کاظمی با تاکید بر ضرورت ایجاد مدیریت واحد به منظور نظم بخشی به حوزه مسکن به ویژه در یک دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: مناطق یاد شده به دلیل دارا بودن از بافت فرهنگی و بعضاً سنتی منبعث از قدمت تشکیل، دارای منازلی با متراژهایی بیش از دویست متر هستند که علاوه بر قیمت ملک موانعی چون وجود باغات اجازه نوسازی بافت را در آن با محدودیت مواجه می‌کند.

این درحالی است که، با رشد پدیده شهرنشینی و به دلیل تمرکز امکانات در شهرهای بزرگ، به‌ویژه تهران سیل عظیمی از جمعیت کشور به‌سوی تهران سرازیر شده و موجب به وجود آمدن معضلات زیادی ازجمله، بیکاری، ناامنی، آلودگی هوا، ترافیک، افزایش هزینه‌های زندگی شده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات کسانی که در تهران زندگی می‌کنند افزایش قیمت خانه و اجاره خانه است. این موضوع باعث شده تا رشد حاشیه‌نشینی سرعت بالایی به خود بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.