| کد خبر: 182175 |

یک کارشناس مسکن تشریح کرد؛

◄ افزایش 25 درصدی متوسط قیمت زمین در فاصله تابستان تا پاییز

سهم هزینه خرید زمین در هر مترمربع بنای مسکونی در حال ساخت، 2 میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون تومان است.

تین نیوز

یک کارشناس مسکن در تشریح تاثیر قیمت تمام شده زمین بر نرخ تمام شده مسکن، گفت: هزینه‌ای که سازنده‌ها صرف تهیه زمین برای پروژه‌های ساختمانی خود می‌کنند، بین 50 الی 60درصد کل قیمت تمام شده ساخت مسکن است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد کرمی اظهار کرد: از سال 97، وزنه «قیمت ملک کلنگی» در بالا بردن قیمت فروش واحدهای نوساز، بی‌تاثیر نبود و حتی در مناطقی از پایتخت، اثر قابل ملاحظه‌ای ایفا کرد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران نزدیک به دو برابر میانگین قیمت در مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: در کلان‌شهر تهران متوسط قیمت زمین در فاصله تابستان تا پاییز امسال25 درصد افزایش پیدا کرد.

کرمی با تاکید براینکه، در حال حاضر قیمت زمین نیز چون قیمت مسکن91 درصد بیشتر از پاییز پارسال است، ابراز داشت:  سهم هزینه خرید زمین در هر مترمربع بنای مسکونی در حال ساخت، 2 میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون تومان است.

این کارشناس مسکن به این نکته نیز اشاره داشت که، قیمت فروش زمین مترمربعی بیش از 10 میلیون تومان است اما با احتساب میانگین سطح اشغال ساختمان و همچنین متوسط ارتفاع ساخت‌و‌ساز، با سرشکن شدن هزینه هر مترمربع زمین در مجموع زیربنای ساختمان‌ها، سهم آن در قیمت تمام شده ساخت مسکن، کمتر از3 میلیون تومان محاسبه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.