| کد خبر: 156417 |

آینده قیمت مسکن از سه دوربین

آینده بازار مسکن در حالی از زاویه سه دوربین مختلف مورد بررسی قرار گرفت که برداشت هر سه زاویه درباره آینده قیمت مسکن مشترک است.

تین نیوز

آینده بازار مسکن در حالی از زاویه سه دوربین مختلف مورد بررسی قرار گرفت که برداشت هر سه زاویه درباره آینده قیمت مسکن مشترک است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سه‌شنبه شب با حضور نمایندگانی از گروه کارشناسان، مشاوران املاک و انبوه‌سازان به بررسی آینده بازار مسکن اختصاص داشت. در این برنامه تلویزیونی به‌رغم اینکه بازار مسکن توسط سه دوربین مختلف رصد و تحلیل شد، اما هر سه دوربین در مورد قیمت مسکن یک برداشت مشترک ارائه کردند.

بهروز ملکی کارشناس مسکن، جمشید برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان و حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این میزگرد، هر سه اعتقاد داشتند بازار مسکن فاز رکود را از چندی پیش ترک کرده و اکنون نیز تحرک بیشتری نسبت به سال گذشته دارد، در نتیجه امسال شاهد افزایش نسبی معاملات بوده‌ایم. شرکت‌کنندگان در این میزگرد اعلام کردند جهش قیمت مسکن تا پایان سال‌جاری دور از انتظار است، اما در عین حال این‌‌طور پیش‌بینی کردند که روند افزایشی قیمت مسکن در آینده بازار قابل‌تصور است.

این سه گروه از رصدکنندگان بازار مسکن برداشت مشترک خود درباره قیمت مسکن را این‌طور اعلام کردند که با توجه به وضعیت موجود بازار مسکن و متغیرهای بیرونی اثرگذار بر این بخش اقتصادی، انتظار رشد قیمت مسکن تا پایان سال وجود دارد. بنابر این تحلیل، میزان رشد قیمت مسکن تا پایان سال در محدوه نرخ تورم خواهد بود. ملکی در این رابطه توضیح داد در زمستان امسال نرخ تورم عمومی نقطه به نقطه به هر میزان باشد، به همان اندازه نیز قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت. در ماه گذشته نیز قیمت مسکن در تهران حدود ۱۰ درصد نسبت به آبان ۹۵ افزایش یافت که این میزان تقریبا معادل رشدتورم نقطه‌ای در آبان بوده است.

به این ترتیب تصویری که از هر یک از سه زاویه متفاوت با دوربین‌های متفاوت از بازار مسکن ثبت شده، به یکی از سوالات اصلی مردم مبنی بر میزان رشد قیمت مسکن، پاسخ مشترکی ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هرگونه افزایش شدید قیمت در ماه‌های آتی بعید است.

درخواست فوری وام ساخت

برزگر، رئیس کانون انبوه‌سازان نیز در این نشست اعلام کرد تحرک معاملاتی در بازار مسکن تهران بیشتر است و رشد حجمی معاملات به میزانی که در تهران رخ می‌دهد، در دیگر شهرها در جریان نیست. وی با اعلام اینکه با شروع پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت در سال گذشته توسط بانک عامل بخش مسکن، آمار ساخت‌وساز افزایش یافت و رشد منفی ساخت‌وساز پس از ماه‌ها رکود متوقف شد. این در حالی است که بانک عامل بخش مسکن با وجود استقبال انبوه‌سازان، ناگهان پرداخت این تسهیلات را متوقف کرد. برزگر تاکید کرد در صورتی که همچنان از پرداخت این تسهیلات خودداری شود، اثر سوء آن مستقیما متوجه بازار مسکن خواهد شد.

 

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.