| کد خبر: 217992 |

ورود مجلس به پرونده شفاف سازی نقل و انتقالات بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حجم خرید غیرقطعی مسکن نشان می دهد که بسیاری از معاملات مسکن برای خرید و استفاده از آن نیست، بلکه با هدف ایجاد ارزش افزوده و دلال بازی صورت می گیرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حجم خرید غیرقطعی مسکن نشان می دهد که بسیاری از معاملات مسکن برای خرید و استفاده از آن نیست، بلکه با هدف ایجاد ارزش افزوده و دلال بازی صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با انتقاد از نقش مخرب املاکی ها  در تلاطمات بازار مسکن، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بخشی از معاملات بازار مسکن به صورت غیرشفاف انجام شده و معاملات به صورت قطعی صورت نمی گیرد. از این رو برخی از معاملات به صورت قولنامه ای انجام شده و سند قطعی نمی خورد که مسئله راه را برای سوداگری افراد باز می گذارد.

مجتبی یوسفی

بسیاری از معاملات مسکن با هدف ایجاد ارزش افزوده و دلال بازی است

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم خرید غیرقطعی مسکن نشان می دهد که بسیاری از معاملات مسکن برای خرید و استفاده از آن نیست، بلکه با هدف ایجاد ارزش افزوده و دلال بازی صورت می گیرد، از این رو نخستین راه کار برای مقابله با سفته بازی در عرصه مسکن، شفاف سازی معاملات و شفافیت در عملکرد مشاوران املاک است. البته بسیاری از مشاوران افراد شریفی هستند و بخشی از تخلفات توسط املاکی های غیرمجاز صورت می گیرد.

مکانیزم اخذ حق کمیسیون مشاوران املاک باید اصلاح شود

وی گفت: یکی از مسائل تأثیرگذار در افزایش چشمگیر قیمت مسکن، مکانیزم اخذ حق کمیسیون مشاوران املاک است، در شرایط کنونی املاکی ها درصدی از میزان معاملات مسکن را به عنوان حق کمیسیون دریافت می کنند که این مسئله موجب می شود که املاکی ها نسبت به افزایش قیمت مسکن مقاومتی نشان ندهند، از این رو اصلاح این مکانیزم ضروری است، البته پیش از این اقدام باید فضای معاملات مسکن در کشور شفاف شود.

یوسفی تصریح کرد: در شرایط فعلی، عدم شفافیت هم در عرصه معاملات مسکن و هم در عرصه نظارت دستگاه های متولی حوزه مسکن دیده می شود که باید تمام این بخش ها ساماندهی و شفاف شود تا بتوان ریشه دلال بازی و سوداگری را خشکاند.

شفاف سازی نقل و انتقالات بازار مسکن در دستور کار کمیسیون عمران مجلس

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قطعا یکی از اولویت های کمیسیون عمران مجلس، تدوین سازوکار مناسب و کارشناسی برای شفاف سازی نقل و انتقالات بازار مسکن است و قطعا تمام مراحل معاملات از میزان خرید و فروش، قیمت ها، میزان حق کمیسیون مشاوران املاک در سامانه ای ثبت شود تا بتوان به درستی بر آن نظارت کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.