تزریق ۳۳ میلیون دلار اعتبار برای خرید رام قطار شهری کرج
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: اعتبار ۳۳ میلیون دلاری برای خرید رام قطار از سوی مدیریت شهری کرج تزریق شده است.

حسین مهاجری ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم شهریور_ در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه استان البرز به دلیل قرار گرفتن در مسیر گذر استان های شمالی، شمال غرب و غرب کشور، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت ملی دارد، اظهار کرد: تلاش و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی استان در مسیر توسعه زیرساخت های حمل و نقلی قابل قدردانی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهاجری ساخت و تکمیل زیرساخت هایی چون حمل ونقل ریلی را یکی از پایه های اصلی رشد هر کشور دانست افزود: به تغییر رویکرد جهانی از خودرو محوری به انسان محوری در مدیریت شهری از وظیفه مدیریت شهری فقط جابه جایی وسیله نقلیه نیست، بلکه باید انسان را محور دید و هر شهروند در سریع ترین زمان به سیستم حمل ونقل ارزان، ایمن و راحت دسترسی داشته باشد.
عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه سهم حمل ونقل ریلی در جابه جایی مسافر و کالا در ایران پایین است، گفت: با توجه به مزیت هایی مانند ایمنی بالا، کاهش مصرف انرژی و کاهش آثار مخرب زیست محیطی، حمل ونقل ریلی باید در اولویت اول مدیریت شهری باشد.
مهاجری در تشریح ویژگی های ایستگاه تازه افتتاح شده خط دو اضافه کرد: این ایستگاه با مشارکت ۵۵۰ میلیارد تومانی وزارت کشور و شهرداری کرج به بهره برداری رسیده و عملاً اتصال خط پنج متروی تهران به خط دو قطار شهری کرج را فراهم کرده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: فاصله این دو ایستگاه تنها ۴۰ تا ۶۰ متر پیاده روی است که موجب سهولت جابه جایی شهروندان می شود.
مهاجری افزود: با تلاش همکاران و با وجود محدودیت ها، بهره برداری از بخشی از خط دو در مدت زمان کوتاهی محقق شد. هدف بعدی کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها و تکمیل کل خط دو به طول ۲۷ کیلومتر است.
وی ادامه داد: دولت در بهمن ۱۴۰۳ مصوب کرد ۳۰۳ میلیون دلار برای خرید قطارهای متروی کرج اختصاص یابد که هفته گذشته ۳۳ میلیون دلار آن به عنوان پیش پرداخت واریز شد. امیدواریم با این تزریق مالی، تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده نخستین رام قطار جدید وارد مدار شود.
عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: به دلیل شرایط زیست محیطی، کمبود منابع و انرژی، و ضرورت کاهش آلودگی ها، توسعه خطوط ریلی دیگر یک انتخاب میان گزینه های مختلف نیست، بلکه ضرورتی انکارناپذیر است. امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری کامل از دیگر فازهای خط دو باشیم.