| کد خبر: 238709 |

بازدید رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از قطار ملی مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور در کارخانه شرکت واگن‌سازی تهران، ضمن بازدید از قطار ملی مترو از نزدیک در جریان روند طراحی و ساخت و نیز آخرین وضعیت تست‌های تایید فنی این دستاورد ملی قرار گرفت.

تین نیوز

 پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو از جمله افتخارات جامعه مهندسان و صنعتگران ایرانی به حساب می‌آید که طی آن عمق داخلی‌سازی قطار مترویی، برای نخستین بار به مرز ۸۵ درصد رسید. نخستین نمونه از این قطار، مراحل تست فنی خود را زیر نظر شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی سپری می‌کند تا پس از اخذ تاییدیه‌های لازم و با تأمین منابع مالی به تولید انبوه برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، دکتر سیدجعفر تشکری هاشمی در نشست با دست‌اندرکاران پروژه قطار ملی مترو و همچنین مدیران شرکت واگن‌سازی تهران، ضمن استماع گزارشی مبسوط از آنچه در روند طراحی و ساخت نخستین قطار ملی مترو رخ داده است، با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران مربوطه بر حمایت شورای اسلامی‌ شهر تهران از پروژه قطار ملی و روند بومی‌سازی تجهیزات مترویی تاکید کرد؛ البته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به واسطه 9 سال خدمت قبلی در مسئولیت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با مباحث مربوطه در این زمینه کاملاً آشنا است.

در پایان بازدید صورت گرفته، قرار شد برخی مشکلات قراردادی کارکنان شرکت واگن‌سازی تهران نیز، طی نشستی در محل ساختمان شورای شهر توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا بررسی شود.

گفتنی است در این بازدید، مهندس علی امام مدیرعامل شرکت مترو و همکاران کارگروه قطار ملی مترو به همراه مهندس مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران و پیمانکاران ذی‌مدخل در پروژه قطار ملی مترو نیز حضور داشتند و توضیحاتی جامع در مورد پروژه طراحی و ساخت نخستین قطار ملی مترویی ارائه کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.