| کد خبر: 231334 |

کارکنان مترو و سامانه حمل و نقل عمومی در اولویت واکسن قرار گیرند

نیروهای شاغل در متروی تهران به عنوان بخشی از نیروهای خدمات شهری که با مسافران و شهروندان ارتباط مستقیم دارند در اولویت بندی واکسن قرار نگرفته‌اند.

تین نیوز

 نیروهای شاغل در متروی تهران به عنوان بخشی از نیروهای خدمات شهری که با مسافران و شهروندان ارتباط مستقیم دارند در اولویت بندی واکسن قرار نگرفته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و به ویژه در کلان شهرهای کشور، جابجایی و سفرهای درون شهری شهروندان به عنوان یک دغدغه نزد مسئولان و مدیران سیستم حمل و نقل شهری مطرح بوده است. در این بین متروی تهران به عنوان بزرگترین سامانه حمل و نقل شهری و با توجه به حجم انبوه مسافران، این نگرانی را در خصوص گسترش زنجیره بیماری کرونا داشته است.

به رغم تمامی مشکلات، متروی تهران هم‌چون گذشته و با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیران خود، هم‌چنان به ارائه خدمات به مسافران ادامه می‌دهد. مدتی است که بنا به دستور کمیته ملی مبارزه با بیماری کرونا و مساعدت وزارتخانه‌های مربوطه، طرح ملی و سراسری تزریق واکسن با توجه اولویت‌بندی اعلام شده در حال اجرا است که بخشی از این اولویت‌بندی شامل نیروهای خدمات شهری است. با این حال ظاهراً نیروهای شاغل در متروی تهران به عنوان بخشی از نیروهای خدمات شهری که با مسافران و شهروندان ارتباط مستقیم دارند در این اولویت بندی قرار نگرفته‌اند.

علی عبدالله‌پور، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از دغدغه‌های خود در خصوص وضعیت سلامت کارکنان متروی تهران در شرایط کنونی می‌گوید: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا و با توجه با اعلام وضعیت شهرهای درگیر با این بیماری، متروی تهران نه تنها فعالیت خود را متوقف نکرده بلکه با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای به ارائه خدمت به شهروندان ادامه داده است.

وی در ادامه می‌گوید: در سطح ایستگاه‌های مترو به طور متوسط بین ده تا بیست هزار مسافر در هر ایستگاه تردد دارد که همین عامل ارتباط همکاران شرکت بهره‌برداری مترو با مسافران و احتمال بالای شیوع بیماری در آن‌ها است که به همین دلیل متأسفانه متروی تهران تعدادی از پرسنل خدوم خود را از دست داد و تعداد بسیاری نیز درگیر این بیماری شدند که حال برخی از آنها رو به وخامت گذاشت. همین عامل باعث شد که سایر همکاران با فشار مضاعف مشغول خدمت رسانی شوند؛ در واقع کارکنان متروی تهران در این شرایط سخت، کاری جهادی را انجام می‌دهند. به همین منظور از متولیان طرح سراسری و ملی واکسیناسیون کرونا این درخواست را دارم تا همکاران شرکت بهره‌برداری متروی تهران به خصوص پرسنل شاغل در ایستگاه‌ها و راهبران قطار در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

عبدالله‌پور در خصوص اقدامات شرکت بهره‌برداری متروی تهران در زمینه مقابله با بیماری کرونا می‌گوید: متروی تهران از مکان‌هایی بود که به دلیل حجم بالای مسافران این نگرانی در آن وجود داشت که باعث گسترش بیشتر این بیماری شود. شرکت بهره‌برداری متروی تهران از زمان شیوع این بیماری برنامه‌های مختلفی را به منظور کاهش زنجیره کرونا انجام داده است. ضدعفونی تمامی قطارها در پایانه‌های مترو، علامت‌گذاری صندلی‌های متروی به منظور رعایت فاصله اجتماعی، برپایی غرفه‌های فروش ماسک با قیمت ارزان در ایستگاه‌های مترو، اجرای طرح سراسری تست سریع و رایگان کرونا در ایستگاه‌های منتخب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب کتیبه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های عکس و پوستر، تهیه و پخش کلیپ‌های مربوط با راه‌های مقابله با بیماری کرونا از طریق نمایشگرهای قطارها و ایستگاه‌های مترو و تهیه و پخش پادکست رادیویی و برنامه‌های دیگری که در این زمینه اجرا شد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری می‌گوید: با توجه به درخواست کمیته ملی مبارزه با کرونا مبنی بر مشارکت حداکثری ارگان‌ها و نهادهای کشور در طرح سراسری واکسیناسیون کرونا و طی دستور شهردار محترم تهران، شرکت بهره‌برداری متروی تهران طی ارسال نامه‌ای در این خصوص اعلام آمادگی کرده که با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی سریع و مناسب به نزدیک‌ترین ایستگاه متروی محل سکونت شهروندان حدود بیست ایستگاه مترو معرفی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.