| کد خبر: 195171 |

یک خط مترو برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

تهران چهار دستگاه TBM (تونل کن) دارد که در حال حاضر یکی از آن‌ها در اسلامشهر مشغول فعالیت است.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که توسعه خطوط مترو به اشتغال‌زایی کمک می‌کند گفت: با احداث هر خط مترو ۱۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاحیه دو ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران در ایستگاه مترو میدان محمدیه اظهار داشت: طبق برنامه مترو تهران باید به ۱۲ خط و ۴۶۰ کیلومتر و ۲۵۶ ایستگاه برسد که در این زمینه باید اقدامات بیش‌تری انجام دهیم.

به گفته وی، قرار شد از محل تبصره ۱۸ منابعی به شهرداری تزریق شود که علاوه بر توسعه حمل و نقل پاک، ‌ بحث اشتغال‌زایی آن نیز حائز اهمیت است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ تهران چهار دستگاه TBM (تونل کن) دارد که در حال حاضر یکی از آن‌ها در اسلامشهر مشغول فعالیت است.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این مراسم اظهار داشت: با تلاش همکارانم در هر ماه شاهد راه‌اندازی یک ایستگاه در خط هفت مترو خواهیم بود.

علی امام افزود: تا یک ماه آینده ایستگاه امام‌حسین راه‌اندازی می‌شود و تا آخر سال نیز ایستگاه‌های تربیت مدرس تا پارک کوهسار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با افتتاح این 2 ایستگاه، ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو تهران با ۱۰ ایستگاه تقدیم شهروندان شد.

امام، راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ، حفاظت اتوماتیک قطارها، سامانه تهویه و سیستم مه‌پاش را جزئی از فعالیت‌های انجام شده در خط هفت مترو تهران اعلام کرد و گفت: 22 کیلومتر خط هفت مترو تهران در 3 مرحله راه‌اندازی شد که مرحله اول آن طی شش کیلومتر در تیرماه سال گذشته از مهدیه تا نواب افتتاح شد و مرحله دوم اسفندماه سال گذشته نیز به‌طول هشت و نیم‌کیلومتر از ایستگاه نواب تا صنعت به بهره‌برداری رسید و هم‌چنین مرحله سوم نیز امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.