| کد خبر: 158164 |

◄ سرانجام طرح ایمنی خط فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه با اشاره به نواقص خطوط بهره‌برداری شده مترو اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه تملک بوده، در چند بخش در خطوط بهره‌برداری شده نواقصی داریم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه با اشاره به نواقص خطوط بهره‌برداری شده مترو اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در حوزه تملک بوده، در چند بخش در خطوط بهره‌برداری شده نواقصی داریم.

به گزارش تین‌نیوز، علی امام گفت: هواکش‌های میان تونلی، سیستم برق پست یکسو کننده و تأمین پست‌های برق کمکی از دیگر نواقص برخی خطوط مورد بهره‌برداری است.

امام در ادامه یکی از مهم‌ترین نواقص برخی خطوط مترو را تکمیل نبودن دپوی پارکینگ و پارکینگ عنوان کرد و گفت: خطوط ۱، ۲ و ۵ از این نظر مشکلی ندارند اما خطوط ۳ و ۴ هنوز تکمیل‌نشده‌اند. خط ۳ دارای دپوی پارکینگ نیست و خط ۴ نیز در بخش شرقی این پروژه به‌صورت نیمه‌کاره به بهره‌برداری رسیده و در بخش غربی که باید دپوی غربی این خط تکمیل می‌شد، پروژه نیمه‌کاره است که با رایزنی‌هایی که با پیمانکار شده، دوباره قرارداد آن تمدید و پروژه آغازشده که امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اولویت تکمیل خطوط بر اساس گزارش شرکت بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت مترو بابیان اینکه نواقص را برطرف می‌کنیم، گفت: بر اساس اولویت‌های اعلام‌شده، نواقص را برطرف می‌کنیم. پله‌برقی، آسانسور و ... برخی از اولویت‌های خطوط برای رفاه بیشتر مسافران است.

سرانجام خطوط متروی حومه پایتخت

امام با اشاره به متروی خط پرند گفت: در بودجه سال ۹۶، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط از سوی دولت تخصیص داده‌شده که با توجه به هزینه‌های مترو رقم قابل‌توجهی نیست اما همین مقدار نیز به‌طور کامل تخصیص داده نشده است.

امام در پاسخ به این پرسش که آیا مجری خط پرند از شهرداری به وزارت راه واگذارشده است، گفت: دولت مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی باید شرکت حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای را در کلان‌شهرها ایجاد کند، این مصوبه زمان‌بر است اما احتمال دارد پروژه‌های متروی اقماری از شهرداری گرفته شود.

وی ادامه داد: باوجود اختصاص اندک منابع مالی به خط پرند، این خط تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

2672764

آخرین وضعیت ایمنی خط فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل شرکت مترو همچنین در خصوص سرانجام ایمنی خط فرودگاه امام نیز توضیح داد: در ماه‌های گذشته در زمان بهره‌برداری از این خط چالشی میان مدیریت شهری و وزارت راه در خصوص ایمنی این خط وجود داشت که در دو ماه اخیر جلسات خوبی را با وزارت راه داشته‌ایم و قرار شد نقطه نظرات وزارت راه نیز در طرح ایمنی مدنظر قرار داده شود.

امام در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۶ مترو گفت: این خط ۶ کیلومتر است و از دولت‌آباد به حرم حضرت عبدالعظیم می‌رسد که تاکنون هزار و ۱۰۰ متر آن حفاری‌شده است، البته حفاری در این بخش به خاطر آنکه در داخل سنگ است و به دلیل وجود آب‌های زیرزمینی دشوار است.

پیش از این محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه کمیته‌ای برای ایمن سازی خط 8 متروی تهران تشکیل شده است، اظهار داشت:این مسیر ایمن نیست اما خود خط مشکل فنی ندارد، باید مانع های تکنولوژیکی و فیزیکی در این خط ایجاد کنیم که جلوی تصادف قطار با خودرو را بگیرد.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.