| کد خبر: 155646 |

100 ساعت خدمت خالصانه برای زائران و مجاوران حرم رضوی

در دو روز پایانی دهه صفر شاهد استقبال گسترده مردم و ثبت رکورد جدید در قطارشهری مشهد بودیم.

تین نیوز

در دو روز پایانی دهه صفر شاهد استقبال گسترده مردم و ثبت رکورد جدید در قطارشهری مشهد بودیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی قطار شهری مشهد، با 100 ساعت خدمت‌رسانی خالصانه خادمان شهر بهشت در شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، رکورد جابجایی در خطوط مترو شکسته شد.

مشهد در روزهای پایانی ماه صفر حال و هوای ویژه‌ای دارد. همزمان با شب و روز شهادت امام رضا(ع) میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی از دورترین نقاط ایران اسلامی و دیگر کشورهای جهان برای تشرف به حرم مطهر رضوی به‌صورت پیاده و یا وسایل نقلیه عازم مشهدالرضا(ع) می‌شوند و تصویر زیبا از دلدادگی و عاشقی را به ثبت می‌رسانند.

شهرداری مشهد مقدس در این روزها فعالیت خود را تا دو برابر افزایش می‌دهند تا زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدون هیچ کم و کاستی از فیوضات زیارت بهره‌مند شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

به ویژه این‌ که در 4 روز پایانی دهه صفر شاهد خطوط قطارشهری مشهد به صورت ویژه سرویس‌دهی می‌کردند به‌ گونه‌ای که خطوط یک و 2 مترو شهری مشهد در روز پنج‌شنبه 25 آبان از ساعت 6 تا 23، جمعه 26 آبان از ساعت 6 تا 22:30، شنبه 27 آبان از ساعت 6 تا 23 و در نهایت یکشنبه 28 آبان از ساعت 6 تا 22 به سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی ادامه دادند و این در حالی است که زمان سرویس‌دهی خط 2 قطارشهری در روزهای عادی از ساعت 6 تا 13 است و در روزهای تعطیل نیز سرویس‌دهی ندارد.

اما خدمت خالصانه با ثبت رکوردی به یادماندنی در حمل و نقل عمومی مشهد همراه بود که در این ‌ارتباط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در 4 روز پایانی ماه صفر، شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد برای سرویس‌دهی زائران در خطوط یک و 2 قطارشهری مشهد تدارک ویژه‌ای دیده که به ‌علاوه بر افزایش زمان سرویس‌دهی سرفاصله زمانی قطارها نیز حتی در روزهای تعطیل بین 4 تا 5 دقیقه در خط یک قطارشهری و 20 دقیقه در خط 2 قطارشهری مشهد تعریف شد.

قاسم طاهری در مورد سرویس‌دهی ویژه مترو در شب و روز شهادت امام رضا (ع) نیز گفت: در دو روز پایانی دهه صفر شاهد استقبال گسترده مردم و ثبت رکورد جدید در قطارشهری مشهد بودیم.

وی اضافه کرد: رکورد قبلی خط یک قطارشهری مشهد مربوط به سال گذشته و در روز شهادت امام رضا (ع) بود که 177 هزار مسافر جابجایی به ثبت رسید اما امسال در شب شهادت امام هشتم (ع) یعنی شنبه 27 آبان ماه شاهد جابجایی 190 هزار مسافر در این خط بودیم که این خود رکوردی جدید در قطار شهری مشهد است.

طاهری ادامه داد: البته رکورد جابه‌جایی قطارشهری در این روز در خط 2 قطارشهری مشهد هم شکسته شد و 12 هزار مسافر از این خط استفاده کردند اما این رکورد بیشتر از 24 ساعت هم دوام نیاورد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مقدس بیان کرد: در روز شهادت امام رضا (ع) 145 هزار نفر از خط یک قطار شهری مشهد تردد داشتند که با توجه به روز تعطیل آمار بسیار خوبی است از طرفی در خط 2 قطارشهری مشهد نیز 15 هزار مسافر جابه جا شدند که این رکوردی جدید در این خط قطارشهری محسوب می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در عرصه فرهنگی 6000 مترمربع از فضاهای ایستگاهی‌ قطارشهری در ایام دهه پایانی صفر سیاه‌پوش شد، تصریح کرد: اجرای طرح گفتمان و مشاوره دینی با سه محور پاسخ به احکام شرعی، شبهات دینی و مسائل خانواده از 22 آبان تا 28 آبان هم‌زمان با روز شهادت امام رضا (ع) ادامه یافت.

وی با بیان اینکه این طرح با حضور 14 روحانی در خطوط یک و دو قطارشهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح بیش از 10 هزار مراجعه‌کننده در این ایام به ثبت رسیده است.

طاهری در پایان گفت: من از تمام همکاران خود که در 4 روز با این ماه صفر با افزایش تقریباً دو برابری مسافر خدمتی خالصانه و زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه کردند، قدردانی می‌کنم.

براساس این گزارش؛ در طی 4 روز گذشته با توجه به حضور بیش از 4 میلیون مسافر به مشهد مقدس، خدمات‌رسانی تمام دستگاه‌های خدماتی تا دو برابر افزایش یافت و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز از این قاعده مستثنا نبود و قطعاً رکوردی جدید در جابه‌جایی مسافران قطعاً خستگی را از تن خادمان شهر بهشت بیرون رانده است اما قطعاً این 100 ساعت خدمت خالصانه را زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: به‌گونه‌ای که در شب شهادت امام رضا (ع) 190 هزار مسافر از طریق خط یک و همچنین 12 هزار مسافر با خط 2 قطارشهری مشهد جابه جا شدند که با این رقم رکورد جابه‌جایی در خط یک قطارشهری مشهد شکسته شد و رکورد قبلی این خط مربوط به سال گذشته با تردد 177 هزار مسافر در روز شهادت امام رضا (ع) بوده است.

طاهری بیان کرد: امسال در 28 آبان و روز شهادت امام رضا (ع) نیز 160 هزار مسافر از طریق خطوط یک و 2 قطارشهری مشهد جابه جا شدند که 145 هزار مسافر در خط یک قطارشهری تردد داشتند اما در خط 2 قطارشهری مشهد نیز شاهد رکوردی جدید بودیم و 15 هزار مسافر از این خط استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مقدس گفت: ما در طی 4 روز پایانی ماه صفر سرویس‌دهی ویژه در خطوط قطارشهری به‌ خصوص خط 2 داشتیم به‌گونه‌ای که سرویس‌دهی این خط به ‌جای ساعت 13 تا ساعت 23 شب نیز ادامه یافت و این در حالی است که خط 2 قطار شهری مشهد در روزهای تعطیل سرویس‌دهی ندارد.

طاهری در ارتباط با اقدامات فرهنگی نیز گفت: 6000 مترمربع از ایستگاه‌های قطار شهری مشهد در این ایام سیاه‌پوش شد از طرفی طرح پاسخگویی دینی و مشاوره‌ای نیز توسط روحانیون در هر دو خط قطار شهری مشهد انجام شد و بیش از 10 هزار مراجعه‌کننده در این روزها داشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.