| کد خبر: 144591 |

می توانید شلوغ ترین متروهای جهان را حدس بزنید؟

اگر از پایتخت نشینان باشید، ممکن است هر روز که سوار متروی تهران می شوید با خودتان فکر کنید این مترو از شلوغ ترین خطوط زیرزمینی دنیا است.

تین نیوز

اگر از پایتخت نشینان باشید، ممکن است هر روز که سوار متروی تهران می شوید با خودتان فکر  کنید این مترو از شلوغ ترین خطوط زیرزمینی دنیا است.

به گزارش مجله گردشگری الی گشت، اما جالب است بدانید آخرین آمار ها در ابتدای سال ۹۶ نشان داده است که متروی تهران روزانه در حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را جا به جا می کند که این مقدار در مقایسه با شلوغ ترین مترو های جهان رقم ناچیزی است. این مطلب را بخوانید، شاید دفعه ی بعد از اینکه به جای چین و ژاپن در تهران سوار یکی از خلوت ترین خطوط مترو شده اید لذت ببرید!

مترو

مترو پکن، چین

در سال گذشته، یعنی سال ۲۰۱۶ میلادی، خطوط متروی پکن روزانه ۱۰ میلیون مسافر را جا به جا کرده است. خط متروی پکن از چند جهت قابل توجه است. اول به علت ترافیک بیش از اندازه ی روی سکوهای آن و دوم به این علت که تا قبل از المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی در این شهر، تعداد مسافران مترو به طور قابل توجهی کمتر بوده است. در حال حاضر این مترو ۱۹ خط و ۳۴۵ ایستگاه در سطح شهر پکن دارد!

بیجینگ

مترو شانگهای، چین

دومین متروی شلوغ دنیا هم در چین قرار دارد! در سال ۲۰۱۶، متروی شانگهای روزانه بیش از ۹ میلیون نفر مسافر را جا به جا کرده است. تا قبل از نمایشگاه جهانی سال ۲۰۱۰ شانگهای، تعداد مسافرانی که روزانه با مترو تردد می کردند بسیار کمتر بود. این مترو ۱۴ خط و ۳۷۲ ایستگاه دارد.

شانگهای

مترو توکیو، ژاپن

ممکن است شما هم به این فکر کنید که متروی توکیو با داشتن مامورانی برای هل دادن مسافرین به داخل قطار،  باید در صدر این لیست قرار می گرفت! برای دهه ها این مترو با جا به جایی روزانه بیش از ۸ میلیون نفر، رتبه ی نخست شلوغ ترین مترو های جهان را از آن خودش کرده بود. سیستم متروی توکیو شامل دو مترو ی ۹ خطی و ۴ خطی می شود که بلیط های متفاوتی دارند.

توکیو

مترو سئول، کره جنوبی

خطوط متروی کره ی جنوبی تا سال ۲۰۱۴، روزانه بیش از ۷ میلیون مسافر را جا به جا می کردند که در مقایسه با ۳ گزینه ی اول این لیست چندان زیاد به نظر نمی آید. این مترو ۹ خط و ۲۸۳ ایستگاه دارد. نکته ی جالب درباره ی ایستگاه های متروی کره جنوبی این است که برای رسیدن به بعضی از آن ها، باید از ۴ الی ۵ پله برقی طولانی پایین بروید. چیزی شبیه ایستگاه متروی تجریش در تهران!

سئول

مترو مکزیکو سیتی، مکزیک

شاید زبان اسپانیایی دومین زبان رایج دنیا باشد، اما تنها یک کشور اسپانیایی زبان است که متروی آن در لیست شلوغ ترین مترو های جهان قرار دارد. مترو ی مکزیکو سیتی ۱۲ خط و ۱۹۵ ایستگاه دارد و روزانه در حدود ۴ ونیم میلیون نفر مسافر را جا به جا می کند. این مترو در اثر زلزله ی شدیدی که سال ۱۹۸۵ میلادی، مکزیک را لرزاند هیچ آسیبی ندید و به این دلیل بسیار معروف شد.

مکزیک

 

منبع: مجله گردشگری الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.