| کد خبر: 268042 |

توسعه حمل و نقل ترکیبی مازندران و قزاقستان

با استفاده از حمل و نقل ترکیبی بندر امیرآباد به اوکتاوئو و از ظرفیت ریلی قزاقستان به چین به عنوان کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب را برخوردار باشیم.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: امیدواریم استفاده از حمل و نقل ترکیبی بندر امیرآباد به اوکتاوئو و از ظرفیت ریلی قزاقستان به چین به عنوان کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب را برخوردار باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  حسن خیریانپور طی بازدید جمعی از اعضای هیأت و سفیران تجاری و اقتصادی استان منگستائو قزاقستان از پایانه صادراتی تجارت برنج ایران واقع در آمل با بیان اینکه طی این چند روز این هیأت تجاری از ظرفیت های مازندران در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعتی بازدید به عمل آوردند، اظهار کرد: با وجود این آشنایی و حجم پتانسیل بیشتر در این استان، برای شناخت فراتر مازندران وقت و حضور روزه این سفیران را می طلبید.

وی با اشاره به اینکه برای تداوم ارتباط دو استان نیاز است تا انعقاد قرارداد و عملیاتی شدن آن ها با دو اتاق بازرگانی استان انجام شود، افزود: امیدواریم استان مازندران تأمین کننده محصولات متنوعی در حوزه های کشاورزی، شیلاتی، صادراتی گل و گیاه و حوزه صنعتی، تکنولوژی ها و دستگاه های مورد نیاز استان منگستائو باشد.

معاون استاندار مازندران عنوان کرد: مازندران در زمینه توسعه گردشگری دریایی و طبیعت گردی ظرفیت بالایی برخوردار است.

خیریان پور با تاکید بر اینکه نیاز است در بخش واردات گوشت به صورت تهاتر با این استان انجام شود، خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم استفاده از حمل و نقل ترکیبی بندر امیرآباد به اوکتاوئو و از ظرفیت ریلی قزاقستان به چین به عنوان کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب را برخوردار باشیم.

زمینه لازم برای گسترش تجارت با مازندران فراهم است

کولژانف کانات ژانبیر اولی، معاون استاندار منگستائو نیز با اشاره به حضورشان در شهرستان آمل بیان کرد: طی بازدیدی از دو مجموعه تولیدی و صنعتی که صبح امروز انجام شد بسیار راضی بودیم.

وی با بیان اینکه طی بازدید از شرکت برنج ابراز خرسندی می کنیم که چنین توانمندی دانش بنیان در این شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: در استان منگستائو نیز تولید برنج وجود دارد اما با توجه به سیاست دولت مبنی بر کمبود آب می توانیم در یک چشم اندازی در امر صادرات برنج با این شهرستان همکاری داشته باشیم.

کانات ژانبیر اولی با تاکید بر ایجاد تعامل و تبادل همکاری با این مجموعه پس از بازدید به عمل شده، اظهار کرد: امیدواریم همکاری اقتصادی و تجاری را با شرکت تجارت برنج ایران داشته باشیم.

معاون استاندار منگستائو افزود: نیاز است تا زمینه لازم فراهم شده تا با سرکنسولگری در اوکتاویو این همکاری گسترش یافته و این همان اهدافی که برای آن ریل گذاری شده است.

ژانبیر بای ماتایوف، رئیس مصلحت استان منگستائو با ابراز امیدواری از ایجاد زمینه های همکاری برای گسترش تجاری عنوان کرد: نتایج این سفر را رسانه های ما در حال انجام هستند و هنگام برگشت نیز این اطلاع رسانی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد همکاری و تعامل تنگاتنگی به دو استان به هم کمک کنیم تا بنادر این دو استان و اوکتاویو تبادل داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.