| کد خبر: 267919 |

رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان عنوان کرد:

آمادگی «آستانه» برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

​ژانبیربای ماتایف، رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان، در راس هیاتی اقتصادی با سفر به استان مازندران، از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های سرمایه گذاری بندر امیراباد بازدید کرد.

تین نیوز

​ژانبیربای ماتایف، رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان، در راس هیاتی اقتصادی با سفر به استان مازندران، از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های سرمایه گذاری بندر امیراباد بازدید کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رییس مصلحت مانگستائو قزاقستان در دیداربا محمدعلی موسی پور، مدیرکل بندر امیرآباد با تاکید بر تقویت و توسعه روابط تجاری بین تهران و آستانه، از آمادگی استان مانگستائو  جهت سرمایه گذاری در بندر امیرآباد خبر داد.

ماتایف همچنین استان مانگستائو را نزدیک ترین استان قزاقستان به ایران دانست و گفت : حمل کالاهای اساسی از جمله غلات از قزاقستان به ایران و ارسال خودروهای ترانزیتی از کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد به قزاقستان در سال های اخیر، حاکی از رشد روابط تجاری دو کشور است .

این مقام مسئول در قراقستان همچنین با اشاره به رویکردهای توسعه ای در آینده، بر افزایش ترانزیت غلات از طریق امیرآباد به میزان یک میلیون تن ؛ افزایش همکاری های دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی ، تجاری ، گردشگری و فرهنگی تاکید کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک هر دو کشور و زیر ساخت های ایجاد شده در بنادر امیرآباد و آکتائو، گفت: این بنادر می توانند بهترین گزینه و  مسیر برای انتقال کالا و ترانزیت از کشور چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بالعکس  باشند.

موسی ­پور سطح روابط تجاری بین بنادر کشور قزاقستان با بندر امیرآباد  را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: می توان با تقویت روابط و ایجاد تنوع کالایی ، مسیر تجارت و تردد بین این بنادر بیش از موقعیت کنونی توسعه یابد.

لازم به ذکر است، رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان در حاشیه این دیدار از محوطه های بندری ، اسکله ها و کارخانه های مستقر درمجتمع بندری امیراباد دیدن کرد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.