| کد خبر: 238893 |

هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد و این محور به‌طور کامل به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفت.

تین نیوز

حسن صبوری افزود: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده بود، با اتمام فاز چهارم به طول ۲.۵ کیلومتر،‌ به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر است که احداث ۸۰ درصد این محور به‌صورت چهار خطه تا سال ۹۶ اجرایی شد.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از  جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان بود که مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور نیز پارسال به اتمام رسید.

صبوری ادامه داد: قرارداد تقاطع قلعه سنگی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد و اواخر سال ۹۹ این طرح به استان تفویض اختیار شد، پس از تامین اعتبار، دی‌ماه پارسال پیمانکار طرح با هزینه حدود هفت میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

وی با بیان این‌که نیوجرسی محور قم- جعفریه از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شد، کمبود اعتبار را یکی از علت‌های تاخیر ۹ ‌ساله در چهار خطه کردن محور قم- جعفریه عنوان کرد.

وی گفت: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت‌وآمد قشرهای مختلف به‌ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهرهای اطراف و تردد شهروندان استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان،‌ زنجان و قزوین ضرورت احداث و تکمیل این محور را پراهمیت‌تر نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، کاهش حوادث ترافیکی، تسریع در ترافیک عبوری محور، حذف نقاط حادثه‌خیز، ارتقاء ایمنی مسیر و تامین دسترسی ایمن ساکنان روستاهای بخش جعفریه به شهر قم را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی افزود: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان‌های غربی و شمال غربی به قم، راه‌اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه‌جویی در زمان شده و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

به گفته وی، بهره‌برداری این مسیر به‌عنوان یک کریدور ایمن به جهت دسترسی به استان‌های شمال غربی کشور، تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک آزادراه قم- تهران و جاده قدیم قم- تهران دارد.

حدود یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر جاده در استان قم وجود دارد که شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۵۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته و شوسه می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.