| کد خبر: 182468 |

◄ آمادگی راهداری قم ازجهت تامین ایمنی و ارائه خدمات به مسافران نوروز ی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آمادگی کامل جهت تامین ایمنی و ارائه خدمات به مسافران نوروز ی خبرداد.

تین نیوز

درراستای اجرای طرح ترافیکی سفرهای نوروزی و به‌منظور تامین ایمنی و ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده‌ای، طی ایام سفرهای نوروز 98، هفت راهدارخانه تجهیز و ده‌ها اکیپ راهدار آماده استقرار در سطح راه‌های استان هستند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، ابوالفضل جمالی در حاشیه برگزاری ستاد تسهیلات نوروزی استان، در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: در بخش ارائه خدمات جهت جابجایی مسافران نوروزی نیز، 43 شرکت حمل مسافر ضمن بهره‌مندی از 670 دستگاه ناوگان عمومی و 1733 نفر راننده حرفه‌ای آماده ارائه خدمات در این بخش است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، ادامه داد: طرح سفرهای نوروزی همه‌ساله از 25 اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال بعد ادامه می‌یابد.

در توضیح بیش‌تر در خصوص نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: با عنایت به شروع سفرهای نوروزی که با روزهای پایانی فصل زمستان مصادف است، تمهیداتی در خصوص آماده‌سازی محورها، امکنه و ادوات مرتبط، جهت اجرای طرح راهداری نوروزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: لکه‌گیری آسفالت جاده‌ای، اجرا و احیا خطوط امحا شده ترافیکی، تعمیر و تعویض گاردریل، پاک‌سازی و نصب علائم ترافیکی (انواع تابلو، کله‌قندی، رفلکتور، نیوجرسی و ...)، تعمیر سیستم‌های روشنایی و...ازجمله اقدامات تمهیدی این اداره کل جهت اجرای طرح سفرهای نوروزی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در بخشی دیگر از این گفتگو به هماهنگی‌های اداره‌کل متبوع با دیگر دستگاه‌های اجرایی -انتظامی مرتبط و هم‌چنین تشکل‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل‌ونقل مسافر اشاره کرد و افزود: نظارت و کنترل مؤثر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، ابزارها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده در راستای ارائه خدماتی هم‌چون طرح پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های مسافرتی، فعالیت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و سایر تأسیسات جانبی، ناوگان حمل‌ونقل عمومی، پایانه‌های فعال مسافری و... در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای بخصوص طی ایام سفرهای نوروزی تصریح کرد: با عنایت به هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی خوبی که در بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد امیدواریم ضریب کاهش حوادث جاده‌ای مطلوب و تا تحقق کامل شعار سفر بدون حادثه، پیشرفت کند. وی این مهم را منوط به آگاهی جمعی و بهره‌مندی کاربران جاده‌ای از سامانه‌های نوین ترافیکی، همچون سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه‌ها و اپلی کیشن‌های مرتبط دانست و ادامه داد: به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در سیستم‌های حمل‌ونقل جاده‌ای منجر به بهبود عملکرد، افزایش سطح ایمنی تردد، تسهیل ترافیک و درنهایت ارتقای سطح خدمات برای کاربران به‌ویژه رانندگان می‌شود کما این‌که طی ماه‌های گذشته به دلیل فعالیت سامانه‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت در سطح راه‌های استان، شاهد کاهش آمار تلفات جانی ناشی از تصادفات بوده‌ایم.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خاتمه متذکر شد: دیگر با الگوها و روش‌های سنتی صرف نمی‌توان ایمنی تردد جاده‌ای را تأمین کرد بی‌شک پایش سامانه‌ها، تردد شمارها، مدیریت صحیح ناوگان و نگهداری ابنیه و راه‌ها و کنترل و نظارت بر تردد بارهای ترافیکی جزو اصول مسلم در مدیریت ترافیک جاده‌ها وتامین ایمنی آن‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.