| کد خبر: 202437 |

استفاده از ظرفیت فرودگاه قزوین ضروری است

استاندار قزوین گفت: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین از ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برخوردار بوده و باید جهت توسعه و گسترش محدوده آن اقدام لازم به عمل آید.

تین نیوز

استاندار قزوین گفت: شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین از ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برخوردار بوده و باید جهت توسعه و گسترش محدوده آن اقدام لازم به عمل آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، هدایت‌الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در بازدید از شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین، اظهار داشت: در صورت گسترش باند سمپاشی، این فرودگاه قابلیت فرود و پرواز هواپیماهای مسافربری سبک و نیمه سنگین را در خود خواهد داشت.

وی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان، به ویژه حمل و نقل هوایی را از اولویت‌های مهم برشمرد و خواستار تسریع در روند تکمیل پروژه‌های این شرکت هواپیمایی در استان شد.

جمالی‌پور با بیان اینکه این فرودگاه از ظرفیت‌های توسعه استان به شمار رفته و در راستای ماموریت‌های محوله وزارت جهاد کشاورزی، زیست محیطی و اطفای حریق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: فرودگاه موجود هم اکنون خدمات هوایی ویژه سمپاشی را ارایه می‌دهد و در صورت هرگونه تغییر ماهیتی، باید اقدام به افزایش و ارتقای طول باند آن کرد.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: برای توسعه و پیشرفت این مجموعه در آینده نزدیک و برای ارتقای آن به یک فرودگاه مسافربری و حمل و نقل باید طرح های پیشنهادی بازبینی و پیگیری شوند.

این مقام عالی استان با اشاره به استفاده چند منظوره از این فرودگاه، تاکید کرد: تکمیل زیر ساخت‌های این مجموعه نیازمند عزم همگانی بوده و اولویت نخست ما توسعه آن به لحاظ فنی و زیرساختی خواهد بود.

جمالی‌پور یادآور شد: توسعه شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی، توسعه آموزش عالی، گردشگری و دسترسی مناسب‌تر به سایر خدمات موجود در استان داشته باشد.

فرودگاه خدمات ویژه قزوین  در حال حاضر مرکز آموزش پرواز و سمپاشی مزارع کشاورزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.