| کد خبر: 188860 |

‌برخی پروژه‌ها در قزوین بدون کارشناسی اجرا شده است

برخی پروژه‌ها در استان بدون کارشناسی اجرا شده است و باید در آغاز هر پروژه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر استان را مورد سنجش قرار داد، برای مثال استادیوم ۱۵ هزار نفری قزوین در محل بادگیر احداث شده و امکان برگزاری مسابقه استاندارد در آن وجود ندارد.

تین نیوز

‌استاندار قزوین گفت: برخی پروژه‌ها در استان بدون کارشناسی اجرا شده است و باید در آغاز هر پروژه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر استان را مورد سنجش قرار داد، برای مثال استادیوم ۱۵ هزار نفری قزوین در محل بادگیر احداث شده و امکان برگزاری مسابقه استاندارد در آن وجود ندارد.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که امروز برگزار شد؛ اظهار کرد: هنر مدیریت تصمیم‌گیری در محدودیت است و ما هم عملاً در محدودیت تصمیم می‌گیریم و پیش‌بینی می‌شود که سناریوی چندگانه استان‌ها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس همواره تلاش کردند که قانون بودجه را به گونه‌ای تنظیم کنند که حداقل نیازها برآورده شود.

استاندار قزوین اعلام کرد: ۸۵ درصد اعتبارات ملی است و تنها ۱۵ درصد از منابع با الزامات آن در اختیار استان‌ها قرار دارد و تلاش می‌کنیم در پایان سال مالی عملکرد مثبتی در جذب اعتبارات استانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر محدودیت‌های جدی چند اولویت از جمله سیل و رونق تولید نیز در استان قزوین وجود دارد، توضیح داد: بخشی از خسارات سیل به مردم و بخش خصوصی وارد شد که پرداخت خسارت‌ها از محل کمک‌های بلاعوض ستاد بحران تأمین می‌شود ولی سیل خسارات بیشتری را به زیرساخت‌ها وارد کرده است که اعتبار ستاد بحران نمی‌تواند آن را جبران کند و ما باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم.

زاهدی بیان کرد: تحقق شعار سال با عنوان «رونق تولید» یک ضرورت و اولویت جدی است که اگر محقق نشود با مشکلات عدیده اقتصادی روبه‌رو خواهیم شد و باید به زیرساخت‌های تولید نیز توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها، مجموعه مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات را منصفانه توزیع می‌کند و حتی‌المقدور تلاش دارد مشکلات اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان را حل کند.

استاندار قزوین بیان کرد: برخی پروژه‌ها در استان بدون کارشناسی اجرا شده است و باید در آغاز هر پروژه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر استان را مورد سنجش قرار داد، برای مثال استادیوم ۱۵ هزار نفری قزوین در محل بادگیر احداث شده و امکان برگزاری مسابقه استاندارد در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سد نُهُب نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر تکمیل شده بود در بارندگی‌های اخیر می‌توانستیم با ظرفیت کامل از آن بهره‌برداری کنیم.

زاهدی توضیح داد: باید برای مجتمع فرهنگی تصمیم‌گیری شود و مردم سوال دارند که چرا این پروژه اجرایی نمی‌شود؛ باید به این نکته توجه داشته باشیم که هرچه زمان احداث طولانی‌تر شود هزینه بیشتری نیز در بر خواهد داشت و اگر اقدامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگیرد این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

در چند پروژه بزرگ استان نتیجه‌ای حاصل نشده است

ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهد شد و حقوق کارمندان رسمی و پیمانی در استان قزوین نیز بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: علی‌رغم پیگیری‌ها در چند پروژه بزرگ استان از قبیل آبرسانی طالقان، مترو هشتگرد و راه آهن «قزوین- الموت-کلاچای» نتیجه‌ای حاصل نشده است و از مسئولان و نمایندگان تقاضا داریم برای پیگیری آن‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در توضیح سهم استان‌ها از بودجه کشور اعلام کرد: میزان اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها در سال ۹۷ به میزان ۳.۵۶ درصد و در سال ۹۸، به میزان ۳.۵۱ درصد؛ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بدون پیوست قانونی در سال ۹۷ به میزان ۱۷.۴۳ و در سال‌جاری ۱۵.۷۳ درصد و در بخش درآمد نیز سهم استان‌ها در سال ۹۷ به میزان ۴۴.۹۰ درصد و در سال‌جاری نیز ۵۴.۶ درصد است.

وی با اعلام اینکه سهم استان قزوین از اعتبارات هزینه‌ای ۱.۸۴ درصد است، افزود: طی هشت سال گذشته به لحاظ جمعیت و مساحت قزوین همواره سهم استان از کشور ۱.۵۵ تا ۱.۷۲ درصد بوده است.

یاری اشاره کرد: اعتبارات شهرستان‌های قزوین نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش دارد و دست فرمانداران برای انجام و اتمام پروژه‌ها باز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.