| کد خبر: 263560 |

بومی‌ سازی بازوی مکانیکی اسکن فرودگاهی از سوی فناوران کشور

یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس با بومی سازی سروو موتور BLDC، این محصول را به عنوان بازوی مکانیکی اسکن فرودگاهی عرضه کرده است.

تین نیوز

یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس با بومی سازی سروو موتور BLDC، این محصول را به عنوان بازوی مکانیکی اسکن فرودگاهی عرضه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سروو موتور یک عملگر چرخشی یا خطی است که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب، با استفاده از آن امکان پذیر است. یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تحقیقات گسترده در این عملگر، سروو موتور BLDC را تولید کند.

محسن مدرس، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به گستردگی حوزه های استفاده از سروو موتورها، گفت: این عملگر در صنایع مختلفی که نیاز به حرکت دقیق بازوهای مکانیکی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به صنایع رباتیک، خودروسازی، پزشکی و درمانی اشاره کرد.

وی افزود: ما در این شرکت سال ها در طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی و مکاترونیکی در پارک فناوری پردیس فعالیت داشتیم و محصولات گوناگونی در این زمینه تولید و به بازار عرضه کردیم که از آن جمله می توانیم به طراحی و ساخت سروو موتور BLDC اشاره کنیم.

مدرس، کاربرد سروو موتور BLDC را برای اسکن فرودگاهی دانست و یادآور شد: سروو موتورها، دارای حرکت دقیق و ثابت در محیط کوچک هستند و انتقال نیرو مستقیماً با اتصال بازوی مکانیکی به موتور صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: موتورهای مورد استفاده کنونی با توجه به اینکه ترکیبی از موتور و گیربکس و دارای لرزش هستند، ضمن آنکه دقت کافی را ندارند، همچنین به دلیل حجم بالایی که این موتورها دارند، در محیط های کوچک قابل استفاده نبوده و فضای زیادی را اشغال می کنند.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدرس گفت: قیمت بالا و ارزبری زیاد نمونه های مشابه موجب شده تا استفاده از محصول مشابه خارجی از اولویت خارج شود. قیمت محصول تولیدی این شرکت با یک پنجم نمونه خارجی و به صورت کاملاً بومی در کشور تولید شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.