| کد خبر: 244296 |

◄ رفع نیازهای سازمان راهداری با فناوری ژئوماتیک

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا ۱۴۰۴ به واسطه شرکتهای دانش بنیان رفع می شود.

تین نیوز

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا ۱۴۰۴ به واسطه شرکتهای دانش بنیان رفع می شود.

به گزارش تین نیوز، یاسر ابراهیمیان قاجاری رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خبرنگار مهر گفت: ما توانستیم در معاونت علمی و فناوری به درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و با انعقاد تفاهم نامه همکاری، در راستای دانش بنیان شدن این سازمان گام برداریم.

وی با بیان اینکه قرار است نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به واسطه شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه ژئوماتیک برطرف شود، گفت: بر اساس این تفاهم نامه پیش بینی می‌شود که تا سال ۱۴۰۴ این اتفاق رخ دهد.

به گفته رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برخی از نیازهای اولویت دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احصا شد که عبارتند از: «پایش ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها»، « پایش خرابی آسفالت و ترک‌های سطح جاده‌ها»، «مدل سازی سه بعدی پایانه های کل کشور»، «توسعه پایگاه داده از کلیه پایگاه داده های موجود در سازمان راهداری»، « ردیابی و مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی»، «شناسایی راه‌های روستایی»، «مدلسازی سه بعدی نقاط حادثه خیر».

وی با تاکید بر اینکه فناوری های ژئوماتیک می تواند بسیاری از نیازهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را رفع کند، افزود: طبق برنامه زمان بندی درگروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ۳ سال بسیاری از نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع خواهد شد و دانش بنیان ها در این عرصه خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: البته که ممکن است نیازهای دیگری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شود که ما می توانیم با برقراری ارتباط شرکتهای دانش بنیان با این سازمان نیازهای این سازمان را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: می توان چنین پیش بینی کرد که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در افق ۱۴۰۴ کاملا مبتنی بر دانش بنیان باشد.

ابراهیمیان قاجاری گفت: کمتر از چهار سال است که شرکتهای دانش بنیان در حوزه فناوری ژئوماتیک فعال شده اند و این روند رو به افزایش است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.