| کد خبر: 264368 |

حضور نماینده سازمان جهانی هواشناسی در سازمان هواشناسی ایران

مدیر پروژه برنامه APFM سازمان جهانی هواشناسی در دیدار با مقام عالی هواشناسی ایران در جریان پروژه هشدار سیل کشور قرار گرفت.

تین نیوز

مدیر پروژه برنامه APFM سازمان جهانی هواشناسی در دیدار با مقام عالی هواشناسی ایران در جریان پروژه هشدار سیل کشور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامش تیریپاتی، مدیر پروژه و عضو تیم پشتیبانی فنی برنامه APFM)) سازمان جهانی هواشناسی عصر سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در بازدید از مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در سازمان مرکزی با حضور نمایندگان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، تعدادی از کارشناسان مرکز پیش بینی و سرپرست دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواشناسی به صورت حضوری در جریان قابلیت ها، ظرفیت ها و چالش های سامانه هشدار سیل کشور قرار گرفت و در ادامه با دکتر سحر تاج بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص این سامانه و گسترش همکاری ها برای توسعه و بکارگیری آن در سطح منطقه به گفتگو نشستند. 

عبدالرسول حسن پور، سرپرست دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: برنامه اختصاصی مدیریت سیلاب (APFM) حاصل همکاری سازمان جهانی هواشناسی WMO)) و مشارکت جهانی آب (GWP) است و بحث توسعه سامانه های پیش بینی با هشدار زود هنگام سیل و خشکسالی یکی از مهم ترین روش ها در بخش سیلاب WMO محسوب می شود. 

وی افزود: در این راستا سازمان هواشناسی کشور از مدیر پروژه (APFM) دعوت کرد تا برای بررسی وضعیت سامانه هشدار سیل ایران و توسعه آن با هدف مدیریت بارش های مونسون و سیلاب های ناگهانی در منطقه غرب آسیا، از واحدهای عملیاتی به ویژه سامانه هشدار سیل بازدید داشته باشد. 

سرپرست دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بکار گیری سامانه هشدار سیل در غرب آسیا به دلیل فراوانی وقوع بارش های همرفتی به ویژه بارش های مونسونی و سیلاب های ناگهانی اهمیت بسزایی دارد. 

در ادامه تیریپاتی با ابراز خرسندی از عملکرد سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی ایران، از حمایت سازمان جهانی هواشناسی از این سامانه خبر داد. 

شایان ذکر است سامانه هشدار سیل در سال ۱۴۰۰ با قابلیت حداقل ۴ روز قبل از زمان رخداد سیل برای ۱۲ حوزه آبریز کشور (کرخه، کارون، دز، شهر قم، کلانشهر تهران و استان های گلستان، گیلان، لرستان، خراسان شمالی) به بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.