| کد خبر: 261082 |

بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید

امروز در ارتفاعات برخی استان ها بارش های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات برخی مناطق جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی در مناطقی از استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان و شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان هم این شرایط را دارند ولی از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می رود اما در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال شرق هرمزگان رگبارهای پراکنده را شاهد خواهیم بود.

رفیعی افزود: امروز و فردا در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب استان های یزد و اصفهان هم طی ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی ادامه داد: پدیده وزش باد شدید از امروز تا روز چهارشنبه به عبارتی طی پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و مناطقی از مرکز کشور رخ می دهد که این وزش باد شدید گاهی موجب گردوخاک به ویژه در منطقه زابل می شود و کاهش کیفیت هوا را هم در پی دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی آب های شرقی دریای عمان طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد شد.

رفیعی گفت: از نظر شرایط دمایی تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش دما به ویژه در خوزستان، ایلام و نوار مرزی استان کرمانشاه خواهیم بود و حدودا ۳ تا ۴ درجه افزایش دما رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد دانست و گفت: در ارتفاعات هم بارش های پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: بیشینه دمای پایتخت ۳۶ درجه و کمینه دما هم ۲۶ درجه بالای صفر می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.