| کد خبر: 254831 |

فروردین تمام نشده گرمای هوا به 40 درجه رسید

استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ثبت بیشینه دمای حدود ۴۰ درجه گرم ترین استان های کشور در شبانه روز گذشته شدند.

تین نیوز

استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با ثبت بیشینه دمای حدود ۴۰ درجه گرم ترین استان های کشور در شبانه روز گذشته شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  سازمان هواشناسی سردترین و گرم ترین ایستگاه های کشور طی شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

بر اساس داده های سازمان هواشناسی شهر شهداد واقع در استان کرمان با ثبت بیشینه دمای ۴۰.۸ درجه بالای صفر گرم ترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته شد.

شهداد با نام تاریخی خبیص و جمعیت ۲۴۰۰۰ نفری، در ۷۰ کیلومتری شمال شرق کرمان، در حاشیه باختری لوت مرکزی قرار گرفته است و بزرگ ترین بخش استان کرمان به شمار می رود.

همچنین شهرستان هامون در استان سیستان و بلوچستان با ثبت بیشینه دمای ۴۰ درجه و بندان در خراسان جنوبی با ثبت بیشینه دمای ۳۹.۳ درجه بالای صفر از دیگر مناطق گرم کشور بودند.

سردترین استگاه های کشور در ۲۴ ساعت گذشته، بویین- میاندشت اصفهان با کمینه دمای منفی ۵.۹ درجه، نمدان فارس با کمینه دمای منفی ۴.۶ درجه و شهرکرد با کمینه دمای منفی ۴.۵ درجه یه ثبت رسیدند.

استان تهران در سردترین ساعات خود دمای منفی ۳.۶ درجه در ایستگاه آلودگی را به ثبت رساند و بیشینه دما نیز در فرودگاه امام خمینی(ره) به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.

سازمان هواشناسی برای فردا در مناطق جنوبی کشور و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش بینی کرده است.

روز دوشنبه علاوه بر سواحل شمالی در آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده رخ می دهد.

همچنین ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.