| کد خبر: 254680 |

کیفیت پایین خودروهای داخلی از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر در تصادفات جاده ای است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی که در فضای غیر رقابتی تولید می شوند از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به شمار می رود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین زهی  با اشاره به عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر براثر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد. استان سیستان و بلوچستان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دوطرفه است. ما در برخی استان ها بزرگراه و در برخی استان های دیگر آزادراه داریم اما در استان سیستان و بلوچستان جاده های دو طرفه داریم.

نصف آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد

وی در ادامه اظهار کرد: مرگ و میر در تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله اول به کیفیت خودروها باز می گردد و در وهله دوم به  خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی بیشتر منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان می شود. اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ باهم تصادف می کنند. تقریبا نصف آمار کشته شدگان در تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال به استان سیستان و بلوچستان باز می گردد.

هر سال آمار کشته شدگان ارائه می شود اما...

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سال این آمار ارائه می شود اما وزارت راه  شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده ها ندارد. باید یکبار برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است تکمیل شود. کیفیت خودرو ها نیز عامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری توجه به ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    باور بفرمایید کیفیت خیلی خوبی هم داره،من که راضی بودم پارسال،با پنجاه کیلومتر سرعت زدم به یک قاطر پیر،حالا ما له شدیم و مردیم، قاطر هم یه زره ثمش از بالانس در رفته، هزار صاحب براش پیدا شد. خب بگیرید دست پیر قاطراتون اینها آلزایمر دارند توی این سن، ما هم مثلا جوون بودیم. هیچ دیگه...