| کد خبر: 254247 |

تولید بیش از ۱۷ هزار محصول هواشناسی برای ایمنی سفرهای نوروزی

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: از ۲۰ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین حدود ۱۷ هزار و ۷۵۰ محصول هواشناسی برای تامین ایمنی سفرهای زمینی، دریایی و هوایی در سازمان هواشناسی کشور تولید شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: از ۲۰ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین حدود ۱۷ هزار و ۷۵۰ محصول هواشناسی برای تامین ایمنی سفر های زمینی، دریایی و هوایی در سازمان هواشناسی کشور تولید شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور با اعلام تولید بیش از ۱۷ هزار محصول هواشناسی در ایام نوروز  اظهار کرد: سازمان هواشناسی از ۲۰ اسفند ماه برنامه های ویژه سفرهای نوروزی امسال را عملیاتی کرد که این خدمات شامل ارائه انواع بسته های پیش بینی وضع هوا به بخش های مختلف عمومی و تخصصی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۶۰۰ پیش بینی ۱۰ روزه وضع هوا برای ۴۵۰ شهر کشور و بیش از ۱۲ هزار بولتن پیش بینی هوانوردی برای کمک به هدایت ایمن سفرهای هوایی در ایام نوروز در سازمان هواشناسی کشور تولید شده است.

تاجبخش اضافه کرد: برای کمک به ایمنی سفرهای دریایی نیز حدود ۳۸۰ پیش بینی دریایی در این ایام تولید شده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه صدا و سیما همواره بازوی اطلاع رسانی هواشناسی برای انتشار اخبار و هشدارهای جوی بوده است، گفت: در ایام نوروز نیز رسانه ملی کمک زیادی به اطلاع رسانی اخبار و هشدارهای جوی کرد به طوریکه برآورد می شود تا ۹ فروردین بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۵۰ گزارش جوی تولید و به وسیله این رسانه ارائه شده است.  

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه عنوان کرد: از زمان آغاز سفرهای نوروز تا کنون ۱۹ هشدار وضع هوا برای دستگاههای همکار به منظور هدایت ایمن سفرهای جاده ای و مدیریت اتراق های عمومی مردم صادر شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۵۲۰ ایستگاه هواشناسی و ۳۲ مرکز پیش بینی در ستاد و استان ها مثل سایر ایام سال در ایام نوروز نیز خدمات رسانی کردند. همچنین ۳۲ واحد عملیاتی در بخش فنی و مهندسی تجهیزات نیز در ایام تعطیلات این واحدها را پشتیبانی کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.