| کد خبر: 254182 |

پیش‌بینی جوی آرام طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی طی دو روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش‌بینی کرد و از متلاطم بودن دریای جنوب خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی طی دو روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران پیش بینی کرد و از متلاطم بودن دریای جنوب خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران  پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا، افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی شده است. جمعه نیز سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می شود و برای شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بلندی ها سبب وقوع برف می شود.

نقشینه افزود: شنبه در شمال غرب، سواحل شمال، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، بارش تداوم دارد. از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است. جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل و همچنین برای شمال غرب، غرب و  دامنه های جنوبی البرز، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه ای دما رخ می دهد.

به گفته وی، جمعه و شنبه به سبب وزش بادهای شدید در استان های غربی پدیده گردوخاک مورد انتظار است. در دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای امروز تهران  ۲۲ ، فردا ۲۳ درجه می شود و امروز و فردا برای تهران آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است. جمعه بتدریج تهران ابری می شود و بارش باران و افزایش سرعت وزش باد خواهد داشت. شنبه تهران سرد می شود و بیشینه دما در این روز به ۱۱ درجه بالای صفر می رسد. صبح یکشنبه کمینه دمای تهران ۴ درجه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.