| کد خبر: 252025 |

وزارت اقتصاد: تخلفی در صدور مجوزها دیدید، فوری شکایت کنید

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای از متقاضیان دریافت مجوز درخواست کرد تا ابتدا حقوق خود و تکالیف حکومت را درباره مجوزها بشناسند و هر دستگاه و اداره ای به تکالیفش عمل نکرد، از طریق درگاه ملی مجوزها، از اداره متخلف شکایت کنند تا رسیدگی شود.

تین نیوز

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای از متقاضیان دریافت مجوز درخواست کرد تا ابتدا حقوق خود و تکالیف حکومت را درباره مجوزها بشناسند و هر دستگاه و اداره ای به تکالیفش عمل نکرد، از طریق درگاه ملی مجوزها، از اداره متخلف شکایت کنند تا رسیدگی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از وزارت اقتصاد، دکمه شکایت در صفحه اول درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) شکایت شهروندان از ادارات صادرکننده مجوز را غیرحضوری دریافت و رسیدگی خواهد کرد.

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای از متقاضیان مجوز دعوت کرد، ابتدا حقوق خود و تکالیف حکومت درباره مجوزها را بشناسند و هر اداره ای به تکالیفش عمل نکرد، از طریق درگاه ملی مجوزها، از اداره متخلف شکایت کنند تا رسیدگی شود.

در این اطلاعیه به تخلفات دستگاه‌ها اشاره و آمده است: تخلفات موجود در ادارات درباره مجوزها عبارتند از:برای صدور مجوز، شرط یا مدرکی اضافه میخواهند، برای صدور مجوز، هزینه اضافه میخواهند، از زمان مشخص شده در درگاه ملی، گذشته مجوزم را صادرنمی کنند، درخواست مجوزم را بدون دلیل ردکرده اند، میگویند بخاطر اشباع بازار مجوز نمی‌دهیم، مجوز مورد نظرم در درگاه وجود ندارد، مجوز مورد نظرم در درگاه وجود دارد، ولی متصل نیست، میگویند برای دریافت مجوز باید حضوری مراجعه کنم، کاغذ استعلام داده اند تا جوابش را از ادارات بگیرم، ۹ تخلف مهم در بخش صدور مجوزهاست.

در ادامه این اطلاعیه آماده است: برای ثبت شکایت درباره تخلفات فوق، پاسخ به چند سوال گزینه دار و ارسال فایل مستندات (در صورت وجود)، به دکمه شکایت در صفحه اول درگاه ملی مجوزها کافی است.

در پایان این بیانیه ذکر شده است: حقوق شهروندان و تکالیف حکومت درباره مجوزها از این قرار است که درگاه ملی مجوزها موظف است شرایط صدور همه مجوزها را معرفی و امکان درخواست و صدور غیرحضوری آنها فراهم کند. صادرکننده مجوز حق ندارد متقاضی را حضوری فرابخواند یا به او کاغذ استعلام بدهد یا شرط و مدرک و هزینه ای مطالبه کند که در صفحه مربوطه در درگاه ذکر نشده است. اگر متقاضی، همه شرایط و مدارک تعیین شده در درگاه ملی مجوزها را دارد، باید مجوزش در زمان تعیین شده صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.