| کد خبر: 248680 |

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد؛

خطر ریزش و رانش کوه

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد که با بارش باران، برف و تگرگ همراه بوده و منجر به آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق مستعد می‎شود.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد که با بارش باران، برف و تگرگ همراه بوده و منجر به آب گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق مستعد می‎شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه آغاز شده و تا امروز شنبه بیست و یکم آبان ماه ادامه دارد، منجر به بارش باران همراه با رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش باد شدید می شود.

این شرایط در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان، خطر جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی را به همراه دارد.

اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل ها، اجتناب از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون شهری و بررسی استحکام سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها از توصیه های سازمان هواشناسی کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.