| کد خبر: 244598 |

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

◄ کاهش نسبی دما از فردا در نیمه شمالی کشور/ آب‌های شمال و جنوب کشور مواج ومتلاطم می‌شود

کارشناس هواشناسی از کاهش ۵تا ۷ درجه ای دما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه‌شمالی خبر داد و گفت: آب‌های جنوبی کشوربه ویژه خلیج فارس و دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

تین نیوز

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی،آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز شنبه یازدهم تیرماه و روزهای آتی را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه، کارشناس هواشناسی گفت:امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل  و غرب گیلان بارش‌ها  به صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 رفیعی با  پیش بینی پدیده گرد وغبار برای غرب و جنوب غرب کشور بیان کرد: در مناطقی از استان‌های البرز و تهران گرد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا  نیز پیش‌بینی شده است.

 وی افزود: برای روز یکشنبه بارش ها علاوه بر آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل در سواحل دریای خزر تدوام دارد همچنین در بخش هایی از خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می شود که در مناطق مستعد شمال غربی کشور احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

رفیعی برای نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی کرد و گفت: دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر با رشد ابرهای همرفتی ، رگبار و رعدو برق پراکنده برای جنوب سیستان و بلوچستان انتظار داریم.

 وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما درحدود ۵ تا ۷ درجه خواهیم داشت و از روز سه شنبه روند تدریجی افزایش نسبی دما برای این مناطق پیش بینی می شود.

به گفته رفیعی در روزهای دوشنبه و سه شنبه درمنطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت که سبب خیزش گردوخاک و طوفان شن می‌شود.

کارشناس هواشناسی آب‌های جنوبی کشوربه ویژه خلیج فارس و دریای عمان طی پنج روز آینده را مواج و متلاطم پیش بینی کرد.

رفیعی درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای تهران نیز گفت: آسمان پایتخت امروز صاف خواهد بود و در بعد از ظهر وزش باد شدید مورد انتظار خواهد بود و در برخی ساعات غبار محلی رخ می دهد، بیشینه دمای امروز تهران۴۰ درجه بالای صفرخواهد بود و با توجه به کاهش نسبی دما که در روزهای آتی خواهیم داشت،  بیشینه دما فردا در تهران۳۶ درجه بالای صفر خواهد بود و کمینه دما امروز به ۲۵ درجه بالای صفر می رسد و پیش بینی می شود فردا به ۲۱درجه بالای صفر برسد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.