| کد خبر: 238964 |

هیچ محدودیتی برای مشترکان خانگی اعمال نمی شود؟

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر هیچ مشترک خانگی با محدودیت تامین برق مواجه نشده و هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت برای بخش خانگی نداریم.

تین نیوز

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر هیچ مشترک خانگی با محدودیت تامین برق مواجه نشده و هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت برای بخش خانگی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مصفی رجبی مشهدی با اشاره به آخرین وضعیت تامین برق در کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی  به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نیروگاه ها با محدودیت بیشتری مواجه شده اند، به همین دلیل لازم بود که در تامین برق مشترکان صنعتی اولویت بندی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه البته به هیچ عنوان برق مشترکان صنعتی قطع نیست و صرفا مشترکان بزرگ با هماهنگی وزارت صمت بخشی از مصرف خود را به دوره های بعد موکول کردند، تصریح کرد:  با هماهنگی وزارت صمت بخشی از صنایع میزان مصرف خود را کاهش دادند و به هیچ عنوان هیچ مشترک خانگی در حال حاضر با محدودیت مواجه نشده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق هیچ برنامه ای برای اعمال خاموشی یا محدودیت برای مشترکان خانگی وجود ندارد و برق همه مشترکان به صورت پایدار تامین می شود و تدابیر لازم نیز برای این مساله اندیشیده شده است اما به دلیل شرایط فعلی از همه مشترکان تقاضای همکاری و مدیریت مصرف داریم.

 رجبی مشهدی درباره افزایش تعرفه مشترکان پر مصرف نیز گفت: در بند "ی" تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ذکر شده، تعرفه های برق باید به گونه افزایش یابد که تعرفه مشترکان کمتر از الگوی مصرف یارانه ای، یعنی مانند قبل محاسبه شود اما تعرفه پرمصرف ها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.  

وی با بیان اینکه بر این اساس الگوی مصرف در ماه های غیرگرم سال ۲۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده که مصرف بیش از ۷۵ درصد از مردم کشور پایین تر از این الگو قرار دارد، گفت: این عدد برای ماه های گرم سال که خردادماه تا شهریورماه است، در مناطق گرمسیر 3000 کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است که نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در مناطق عادی بیش از ۷۰ درصد و در مناطق گرمسیر حدود ۹۵ درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف تعیین شده هستند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند لذا شاهد تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود نخواهند بود، افزود: میزان مصرف مازاد بر الگو متناسب با افزایش مصرف به صورت پلکانی و بر اساس هزینه های تامین انرژی اضافه می شود.  

به گفته رجبی مشهدی مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز تا زمانی که مصرف برق ماهیانه آنها کمتر از ۵۰ درصد از الگوی تعیین شده در هر منطقه باشد، معاف از پرداخت و به صورت رایگان خواهند بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.