| کد خبر: 237191 |

بارش برف و باران در نیمی از کشور آغاز شد

امروز اوج بارش ها را در دو استان گیلان و مازندران خواهیم داشت و دما در نیمه شمالی کشور تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

تین نیوز

 کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارندگی‌ها در نیمی از کشور خبر داد و گفت: امروز اوج بارش ها را در دو استان گیلان و مازندران خواهیم داشت و دما در نیمه شمالی کشور تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کبری رفیعی امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت آب و هوا گفت: از امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز در بخش‌های از شمال غرب و غرب کشور از جمله در کردستان، شرق کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، خراسان شمالی و خراسان‌رضوی، ایلام و لرستان شاهد بارندگی خواهیم بود که بارش‌ها در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رفیعی ادامه‌داد: بارش‌ها فردا در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور با شدت کمتر ادامه خواهد داشت، همچنین انتظار آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز در این دو روز وجود دارد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز و فردا در این مناطق کاهش دید و لغزندگی در جاده‌ها رخ می‌دهد که لازم است رانندگان در تردد از مسیرها تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رفیعی بیان‌داشت: روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کم می‌شود اما همچنان شاهد بارندگی در برخی مناطق مرکزی و غرب خواهیم بود، با این حال در استان‌های لرستان، مرکزی و اصفهان بارش‌ها ادامه دارد و اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: بارش‌ها در این دو روز در ارتفاعات به شکل برف است و حتی برای شب‌ها یخبندان پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اضافه‌کرد: امروز و فردا دما در اکثر مناطق کشور به‌ویژه در نیمه شمالی کشور نزدیک به ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان‌داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه مجددا بازگشت آلودگی هوا را خواهیم داشت.

به گفته رفیعی، امروز تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد: هوای تهران امروز ابری با بارش پراکنده خواهد بود، دمای تهران امروز ۱۴ درجه بالای صفر است و روز چهارشنبه شرایط برای بارندگی در تهران کاملا فراهم است و هوای پایتخت مطلوب‌ خواهد شد. همچنین فردا دمای هوا در تهران به طور محسوسی کاهش خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.