| کد خبر: 235610 |

ابتلای بیش از ۲۳۵ میلیون نفر به کرونا درجهان تاکنون

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تین نیوز

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۵ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۰۶ هزار و ۱۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۳۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۴.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۷۱۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از۵۹۷ هزار و هند با بیش از ۴۴۸ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۰۸ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۴,۴۴۳,۴۰۵ ۷۱۸,۹۸۴
۲ هند ۳۳,۷۹۱,۰۶۱ ۴۴۸,۶۰۵
۳ برزیل ۲۱,۴۴۵,۶۵۱ ۵۹۷,۲۹۲
۴ انگلیس ۷,۸۴۱,۶۲۵ ۱۳۶,۷۸۹
۵ روسیه ۷,۵۳۵,۵۴۸ ۲۰۸,۱۴۲
۶ ترکیه ۷,۱۸۲,۹۴۳ ۶۴,۲۶۴
۷ فرانسه ۷,۰۱۸,۳۶۷ ۱۱۶,۷۵۹
۸ ایران ۵,۶۰۱,۵۶۵ ۱۲۰,۶۶۳
۹ آرژانتین ۵,۲۵۸,۴۶۶ ۱۱۵,۲۲۵
۱۰ اسپانیا ۴,۹۶۱,۱۲۸ ۸۶,۴۶۳

به گزارش ایسنا، براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.