| کد خبر: 234145 |

بارش باران و رعدوبرق در برخی نقاط کشور تا ‌پایان هفته

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری، از افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گردو خاک در بخش‌هایی از کشور طی دو روز آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری، از افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گردو خاک در بخش‌هایی از کشور طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان، تهران و البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ‌پنجشنبه (۲۸ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: بارش ‌پراکنده و وزش باد در ‌پاره‌ای از نقاط جنوب، شمال غرب و ارتفاعات البرز نیز طی جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی دو روز آینده سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در بعضی ساعات افزایش می‌یابد و در مناطق مستعد به‌ویژه در منطقه زابل احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا ‌وجود دارد.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مرداد) صاف تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۸ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.