| کد خبر: 231707 |

موج چهارم کرونا تا پایان خرداد با ما خواهد بود

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از موج چهارم کرونا به عنوان بزرگ ترین و طولانی ترین موج بیماری کووید ۱۹ در کشور نام برد.

تین نیوز

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از موج چهارم کرونا به عنوان بزرگ ترین و طولانی ترین موج بیماری کووید ۱۹ در کشور نام برد.

به گزارش تین نیوز، نادر توکلی، با عنوان این مطلب که هنوز در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم، به مهر، گفت: اینکه وارد موج پنجم کرونا می‌شویم یا خیر، به عملکرد سینوسی ویروس بستگی دارد و همچنین رفتار مردم در قبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی و…، که مشخص می‌کند وارد موج پنجم بیماری خواهیم شد یا خیر.

وی با عنوان این مطلب که موج چهارم کرونانسبت به موج‌های قبلی بیماری بسیار خطرناک‌تر بود، افزود: میزان مبتلایان و مرگ و میر نیز در این موج نسبت به موج‌های قبلی با افزایش بیشتری همراه بود.

توکلی در خصوص اینکه آیا می‌توانیم بگوییم که موج چهارم به زودی به اتمام می‌رسد یا خیر، گفت: هنوز وارد فاز آرامش نشده‌ایم و شیب نزولی با کندی و تأخیر پیش می‌رود به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی کرد چه موقع موج چهارم به اتمام می‌رسد یا اینکه بعد از آن وارد فاز پنجم می‌شویم یا خیر ولی آنچه می‌بینیم روند کُند موج چهارم است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد که چه زمانی از موج چهارم خارج می‌شویم اما با توجه به شرایط به نظر می‌رسد دو هفته دیگر و تا اواخر خرداد درگیر موج چهارم باشیم.

وی تأکید کرد: قطعاً مسافرت‌های پیش رو و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغییرات سینوسی در ویروس ایجاد می‌کند و ممکن است مدت زمان بیشتری را گرفتار موج چهارم باشیم.

توکلی از موج چهارم کرونا به عنوان بزرگ ترین و طولانی‌ترین موج بیماری در کشور نام برد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته انگلیسی در موج چهارم غالب است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.