| کد خبر: 229401 |

تا پایان هفته یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می‌شود

رئیس جمهور گفت: تا پایان هفته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و گروه اول که خیلی برای ما مهم است این واکسن را دریافت می‌کنند و وارد گروه دوم خواهیم شد.

تین نیوز

رئیس جمهور گفت: تا پایان هفته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و گروه اول که خیلی برای ما مهم است این واکسن را دریافت می‌کنند و وارد گروه دوم خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛ آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود:​ امروز وزارت بهداشت می‌گوید این واکسن چیزی نیست که مصونیت دو ساله و حتی یک ساله ایجاد کند؛ ما باید به فکر تهیه واکسن انبوه برای ماه‌های بعد و حتی برای سال‌های بعد باشیم تا از این مسئله عبور کنیم.

رئیس جمهور گفت: برخی‌ها حافظه شان ضعیف شده؛ یادمان نرود آن روزی که رفتیم از چین و روسیه واکسن تهیه کنیم چه فضایی ایجاد شد، در فضای مجازی، ​ روزنامه‌ها و حتی برخی مراکز رسمی فردی که مسئولیتی داشت با افتخار می‌آمد و می‌گفت من این واکسن را نمی‌زنم؛ آن یکی متخصص بود می‌گفت؛ اگر از روسیه واکسن بیاورید من نمی‌زنم؛ یا دیگری می‌گفت من واکسن چینی نمی‌زنم؛ نامه‌هایی که برای ما نوشتند و پزشکانی که امضا کردند که این واکسن‌ها از چین و روسیه وارد نشود، این‌ها خطرناک است.

آقای روحانی افزود:​ آن روزی که ما خواستیم تهیه کنیم شما تزلزل ایجاد کردید و حتی در وزارت بهداشت هم به دنبال تزلزل بودید که این واکسن‌ها را نخرید و حتی برخی برای ما نامه نوشتند که واکسن کشور‌های دیگر را تهیه کنید.

رئیس جمهور گفت: حالا امروز همان آدم‌هایی که می‌گفتند نخرید؛ امروز می‌گویند چرا کم خریدید، چرا زودتر نخریدید، چرا بیشتر نخریدید؛ ما باید منصفانه رفتار کنیم و می‌دانیم واکسن یک ضرورت است اکنون واکسنی هم که باید بخریم حتماً باید وزارت بهداشت و درمان تایید کند و آن جایی که می‌تواند به ما بگوید این واکسن را باید بخریم؛ وزارت بهداشت است.

آقای روحانی افزود:، اما باز هم تاکید می‌کنیم و وزیر بهداشت هم تاکید دارد اگر جایی و شرکتی می‌تواند واکسنی که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ماست می‌تواند آن را با قیمت نیمایی بخرد و در بازار عرضه کند؛ هیچ مشکلی نداریم و می‌توانند چنین کاری کنند.

رئیس جمهور گفت: البته همه توان خود را می‌گذاریم واکسن داخلی ما زودتر به نتیجه برسد، در جا‌های مختلفی در حال تلاش هستیم، برخی ممکن است زودتر به نتیجه برسند و برخی دیرتر؛ اما برای ما مهم این است که روی پای خود بایستیم و واکسن داخلی داشته باشیم؛ خیلی امید داریم که تا تابستان بتوانیم از واکسن داخلی خود استفاده کنیم؛ امروز و در دو ماه پایانی بهار ما هر چه می‌توانیم باید واکسن از خارج بخریم چه آن ۱۶ و نیم میلیونی که از کواکس خریدیم باید زودتر بیاوریم و چه از کشور‌هایی که قرارداد بستیم و بخشی از آن را آوردیم و بخشی دیگری را باید بیاوریم.

آقای روحانی افزود: خوشبختانه معلوم شد تا پایان همین هفته نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن تزریق آن انجام می‌گیرد و گروه اول که خیلی برای ما مهم است دریافت می‌کنند و وارد گروه دوم می‌شویم.

رئیس جمهور همچنین گفت: هشت میلیون نفر هستند که اگر بتوانیم واکسن برای آن‌ها بیاوریم و تزریق کنند و سن شان از ۶۵ به بالا است، شرایط متفاوت می‌شود؛ همه تلاش ما این است که واکسن بیاوریم و در اختیار مردم قرار دهیم و مردم بتوانند از این مسئله با یک اطمینان خاطر بیشتری به آینده نگاه کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.