| کد خبر: 228162 |

ادامه محدودیت تردد ازساعت۲۱ تا ۳صبح در عید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهر‌ها بدون توجه به رنگ بندی آن‌ها در ایام نوروز هم ادامه دارد.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهر‌ها بدون توجه به رنگ بندی آن‌ها در ایام نوروز هم ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ۲۵ اسفند، آخرین رنگ بندی شهر‌ها را از نظر محدودیت‌های کرونایی، اعلام و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی گفت: امروز در جلسه این ستاد تأکید شد مسافرت به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان، خطر بسیار بالاست و همه اعضای ستاد تأکید کردند که مردم از سفر پرهیز کنند.

آقای رئیسی با بیان اینکه اکنون به جز استان خوزستان، وضع به نسبت پایداری در کشور وجود دارد افزود: اگر جابجایی جمعیت انجام شود خطرناک است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنگ بندی شهر‌ها تا پایان تعطیلات نوروز تغییر خواهد کرد؟ گفت: این محدودیت‌های جدید تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرتب برگزار می‌شود و مرتب تذکر خواهیم داد و اگر وضع شهری، بدتر شود، احتمال تغییر وجود دارد.

دکتر رئیسی افزود: اگر شهری قرمز شود شاید چندین هفته طول بکشد تا برگردد، اما ممکن است شهری که در وضع زرد باشد بسیار سریع به شهر نارنجی یا قرمز تبدیل شود بنابراین مطابق با آن محدودیت سفر اعمال می‌شود البته برای اعمال این محدودیت‌های جدید, ۲ تا ۳ روز مهلت داده می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک‌های بومی شهر‌های قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهر‌ها را ندارند.

وی افزود: در ارتباط با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار و اتوبوس در شهر‌های قرمز شرط اینکه فرد بتواند بلیت بخرد و سوار شود علاوه بر اینکه استعلام از بانک اطلاعاتی خودمان می‌گیریم؛ در شهر‌های قرمز هم مسافر باید حتماً تست کرونای منفی، حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل داشته باشد و در غیر این صورت حق فروش بلیت و حق سفر وجود ندارد.

آقای رئیسی با بیان اینکه برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت قائل شدیم، اضافه کرد: هواپیما باید حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.