| کد خبر: 226506 |

◄ سامانه تجارت، منجر به دپوی لاستیک در کارخانه‌ها می شود

اخیرا انجمن صنفی زنجیره ارزش لاستیک در نامه ای به معاونت بازرگانی وزارت صمت، به مشکلات موجود در سامانه تجارت، برای تایر فروشان اشاره کرده و درخواست حذف سامانه جهت جلوگیری از دپو شدن لاستیک در انبار کارخانجات را داشته است.

تین نیوز

اخیرا انجمن صنفی زنجیره ارزش لاستیک در نامه ای به معاونت بازرگانی وزارت صمت، به مشکلات موجود در سامانه تجارت، برای تایر فروشان اشاره کرده و درخواست حذف سامانه جهت جلوگیری از دپو شدن لاستیک در انبار کارخانجات را داشته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در نامه این انجمن آمده است: انباشت کالا در انبارهای توزیع کنندگان از ماه های گذشته باعث ایجاد عدم تمایل به خرید و در نتیجه قطع زنجیره تامین و تولید خواهد شد.

این انجمن اعلام کرده که با این روند در آینده نزدیک مجددا با بحران کمبود تایر به مراتب شدیدتر از سال 97 مواجه خواهیم شد و افزوده است: در حوزه تایر کامیونی و اتوبوسی نیز ادامه واردات با ارز ترجیحی موجب اختلال شدید در فروش تایر با ارز نیمایی شده که خود به مشکلات این صنعت بیش از پیش افزوده است.

انجمن صنفی زنجیره ارزش لاستیک گفته است: با توجه به واقعی شدن قیمت ها در پی حذف ارز ترجیحی از مواد اولیه تولی دو واردات، درخواست می‌کنیم، ثبت قیمت در سامانه حذف تا بستر رقابت بین توزیع کنندگان مهیا شود.

در ادامه عنوان شده که به دلیل گستردگی سایزهای سواری و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در زنجیره آخر فروش (آپاراتی ها) الزام ثبت در سامانه برای لاستیک سواری حذف گردد. از آنجایی که سرمایه گردش برای خرید لاستیک سنگین چندین برابر شده، ایجاد موانع و سختگیری های موجود در سامانه باعث انباشت کالا در انبارهای توزیع کنندگان شده و امکان خرید مجدد سلب گردیده است.

در نهایت این انجمن خواستار لغو محدودیت خرید 4 حلقه لاستیک برای شده و اعلام کرده است که امکان گردش آزادانه کالا در سامانه فراهم تا تمامی توزیع کنندگان به صورت عادلانه امکان خرید تایر در سامانه را داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.