| کد خبر: 226338 |

الزامات جدید برای ورود مسافران خارجی به کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، الزامات جدید برای ورود مسافران خارجی به کشور را تشریح کرد.

تین نیوز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، الزامات جدید برای ورود مسافران خارجی به کشور را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور، گفت: امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد و ما مروری بر روند بیماری در دنیا داشتیم. در اروپا و آمریکا میزان موارد ابتلا به بیماری به شدت در حال افزایش است و اکثر تخت‌های بیمارستانی این کشورها پر شده است، بویژه به دلیل ویروس جهش یافته انگلیسی میزان سرایت و مرگ و میر بیماری کرونا بالا رفته است.

ابلاغیه‌هایی جدید به وزارت راه و سازمان هواپیمایی

تشدید مراقبتها در مبادی ورودی کشور

وی افزود: حفاظت از مرزها و رعایت پروتکل‌ها بسیار مهم است تا در اسرع وقت و به صورت زودرس اگر احیانا بیماری مبتلا به ویروس جهش یافته وارد کشور شود، بتوانیم سریعا وارد عمل شویم. در این راستا برنامه‌هایی به وزارت راه داده شده و با همکاری سازمان هواپیمایی ابلاغیه‌هایی صورت گرفته است. مرزهای زمینی، هوایی و آبی باید به شدت کنترل شود و پروتکل‌های سختگیرانه‌ای در این راستا تصویب و ابلاغ شده است.

الزام تست PCR منفی برای تمام مسافران ورودی به کشور

قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران اروپا

وی در این باره ادامه داد: تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد کشور شوند، باید با تست منفی pcr وارد کشور شود. همچنین تصمیم داریم از تمام مسافرین ورودی مجددا تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشند.

تصمیم‌گیری برای مسافران ایرانیِ انگلیس

رئیسی ادامه داد: در رابطه با هموطنانمان که در انگلستان مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند بحث شد تا ببینیم این افراد چگونه می‌توانند وارد کشور شوند و طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم این افراد به چه صورت می‌توانند در صورت منفی بودن تستشان و ماندن در قرنطینه وارد کشور شوند. البته پروتکل‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با این افراد اعمال می‌شود.

افزایش بستریهای کرونا با شیبی آهسته

وی در رابطه با وضعیت کووید۱۹ در کشور نیز اظهار کرد: گرچه روند تقریبا با ثبات شده است اما آمارهای ما حکایت از آن دارد که در برخی استان‌ها بیماران سرپایی در حال افزایش هستند و در برخی استان‌ها موارد بستری هم با شیب کمی در حال افزایش است که باید مراقب باشیم. رویکرد جدید ما از یک ماه قبل رصد کامل بیماری است تا در صورت وجود کوچک‌ترین علامت و نشانه در رابطه با خیز بیماری، به طور فعال و تهاجمی عمل کنیم و ویروس را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.

بالاترین بستریهای روزانه در استان مازندران

رئیسی تاکید کرد: استان مازندران هنوز هم بالاترین بستری روزانه در سطح کشور دارد. البته با رعایت پروتکل‌ها طی دو هفته اخیر به نظر می رسد روند صعودی بیماران بستری متوقف شده و امیدواریم با همت مردم و مسئولین به روند نزولی تبدیل شود. استان گیلان و گلستان هم به همین صورت تقریبا روند نزولی طی می کنند و امیدواریم ادامه دار باشد.

شهر قرمز نداریم

۱۸ شهر نارنجی در گیلان و مازندران

وی افزود: در مجموع ما دیگر شهر قرمز نداریم؛ ۱۸ شهر نارنجی داریم که ۳ تا از آنها در گیلان و ۱۵ تا در مازندران است. ۱۲۴ شهر زرد داریم و ۳۰۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.  

لزوم تشدید مراقبتها در هرمزگان، یزد و خراسان شمالی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از استان‌هایی که به شدت علائمی مبنی بر تشدید پروتکل‌ها در آن می‌بینیم استان هرمزگان است که در قشم، بندر لنگه و جاسک حساسیت و مراقبت باید بالاتر باشد؛ زیرا روند بیماری روبه افزایش است. استان یزد به صورت خیلی ملایم و به حالت افزایش یابنده‌ای میزان بستری‌ها افزایش می‌یابد که نیاز به دقت بالایی است. در استان خراسان شمالی هم یک خیز داریم که گرچه هنوز به مرحله بحران نرسیده اما نیاز به تمهیدات تشدید شده‌ای است.

منع تردد در برخی شهرهای زرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: از جمله مصوبات امروز منع تردد در برخی شهرهای زرد است که مسافر پذیر هستند و محدودیت باید اعمال کنیم که منع تردد وجود داشته باشد مشابه حالتی که قبلا در شهرهای نارنجی اعمال می‌شد.

فعالیت مشروطِ برخی هتلها و تورها در نوروز

وی افزود: این شش هفته باقی مانده تا پایان سال اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود امیدواریم تعطیلات عید نوروز آرامی داشته باشیم و حتی صحبت و یکی از مصوبات امروز این بود که هتل‌ها در جاهایی با وضعیت مناسب و با پروتکل‌های سختگیرانه فعال باشند و حتی بعضی تورها در عید نوروز تحت نظارت فعال باشند. اگر تحت نظارت باشند و بدانیم فرد مثبتی در آنها وجود ندارد، می‌توانیم تعطیلاتی داشته باشیم که مردم از آن استفاده کنند البته این مشروط است که ۱.۵ ماه باقی مانده تا پایان سال بتوانیم شرایط را مناسب نگه داریم.

کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و خطر خیز مجدد بیماری

رئیسی ادامه داد: در برخی استان‌ها متاسفانه یک عادی انگاری رخ داده است و در برخی استان‌ها و مشاغل تجمعاتی صورت گرفته است و چون رعایت پروتکل‌ها افت پیدا کرده است می‌تواند باعث خیز بیماری شود. باید قدر این وضعیت را بدانیم زیرا با غفلت بار بیماری افزایش می‌یابد. ویروس اصلا ضعیف نشده است و جهش‌ها حتی قوی‌تر هم داشته است و باید هوشیار و جدی عمل کنیم. پ

وی در خاتمه، در رابطه با بحث واکسن، گفت: در این رابطه هم امیدوارم روند تولید داخل که با شرایط خوبی ادامه دارد همچنان طی شود. در رابطه با مجور واردات واکسن هم امروز صحبت‌هایی شد که متعاقبا به اطلاع می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.