| کد خبر: 224275 |

دادستان قزوین: مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم همگانی است

محمد قاسمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: آسیب ها اجتماعی در سطوح مختلف جامعه در حال گسترش است، اما متاسفانه برخی از مدیران به دنبال پیشگیری و مقابله با آسیب ها نیستند و حل معضلات جامعه را مختص دستگاه های خاص و متولی می دانند، بلکه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی باید دغدغه همه مدیران باشد.

تین نیوز

قزوین-  محمد قاسمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: آسیب ها اجتماعی در سطوح مختلف جامعه در حال گسترش است، اما متاسفانه برخی از مدیران به دنبال پیشگیری و مقابله با آسیب ها نیستند و حل معضلات جامعه را مختص دستگاه های خاص و متولی می دانند، بلکه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی باید دغدغه همه مدیران باشد. 

به گزارش خبرنگار تین نیوز قزوین، افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه مبارزه با اعتیاد را بر عهده دارد، به همین خاطر سیاست‌گذاری درست بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق و گزارش‌های کاربردی و کارشناسی ‌شده اتفاق می‌افتد. لذا دستگاه‌های عضو این شورا باید از ارائه گزارش غیرواقعی که فقط فضا را خوب نشان می‌دهد، خودداری کنند و در ارائه گزارشات نکات مثبت و منفی را همزمان بیان کنند.

دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: گسترش اعتیاد در بین جوانان نگران کننده است، لذا این قشر باید الگوهای رفتاری مناسب داشته باشند، چرا که گرایش جوانان به مواد مخدر آسیب ها و حوادث ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

قاسمی همچنین اظهار داشت: بی‌توجهی به امر مبارزه با اعتیاد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی، سلب امنیت روحی و روانی خانواده‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به جامعه خواهد شد. به همین دلیل در امر مبارزه با مواد مخدر هر چه در توان داریم باید به کار گیریم و با هم‌افزایی و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادها در راه پیشگیری سرمایه‌گذاری کنیم.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه درمان اعتیاد شامل یک چرخه پیوسته است عنوان کرد: درمان شامل یک زنجیره است و هریک از این زنجیرها اگر گسسته شود، فرایند درمان نتیجه نخواهد داد. لذا جمع آوری، سم زدایی، روان درمانی، بازپروری، حرفه آموزی و اشتغال باید با جدیت انجام شود.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه نباید تنها به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان بسنده کرد، تاکید کرد: این مرکز در واقع مجتمع درمانی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی و حرفه آموزی است و همه دستگاه‌ها باید در آن، متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند،از حالا برنامه‌ریزی کنند و حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه گفت: کشفیات قابل توجه مواد مخدر و دستگیری معتادان متجاهر نشان دهنده گسترش اعتیاد در جامعه و در نتیجه سیاست های دشمنان و معاندین است و با انجام کارهای هدفمند و مؤثر می‌توان برای کاهش اعتیاد در جامعه گام برداشت.

محمد قاسمی با بیان اینکه معتادان بهبود یافته نباید بعد از درمان به حال خود رها شوند، افزود: دستگاه‌های متولی اجرایی استان باید برای دوران بعد از خروج معتادان از این مرکز نیز برنامه‌های مدون ترسیم کنند در غیر این صورت فرد معتاد مجدداً به دام اعتیاد گرفتار خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: مبارزه با مواد مخدر از جمله اموری است که نیازمند عزم همگانی است و اگر دستگاه ها و نهادهایی که باید در این راستا ایفای نقش کنند، وظایف خود را به درستی اجرایی نکنند، حلقه مبارزه با مواد مخدر کامل نشده و اقدامات به سرانجام نمی رسد و به نتایج مطلوب نیز دست نخواهیم یافت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه با مواد مخدر صرفاً با برگزاری نشست ها و بیان مشکلات مرتفع نمی شود، زیرا این موضوع بیش از جلسات، نیازمند اقدامات میدانی از جمله فرهنگی، آموزشی، پیشگیری و مقابله، با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه ها و سازمانهای مردم نهاد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.